Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

För nåt år sedan så tränade jag strikt efter Szalkais 1:45 program på en halvmara, och jag klarade målet trots att jag sprang oekonomiskt (rusade på som tusan första halvan av loppet). Jag tror nog att om man följer programmen till punkt och pricka och kl

Tänkte bara flika in att det var nog historierna om Lilian Magnusson som Fredrik tänker på och inte Isabellah Andersson. Sedan ska man ta storyn om Lilian för vad den är, en story som säljer. För faktum är att Lilian gjorde 41:50 på Tjejmilen redan år 200

Och det var 2:59 Lilian Magnusson gjorde efter att ha kört 3-timmarsprogrammet.

Dessutom gjorde hon precis 2:59:08. 2005 har jag för mig. Då följde hon 3 timmarsprogrammet men hade tempot i kroppen genom bra tider på milen redan.

EDIT: Du han först, Jonas! 😀

Har själv inte följt programmen, men tycker mängden är låg (om man inte redan har en ordentlig aerob bas) för de tider man ska "kunna" prestera efter dem. Tror nog att det inte skadar att slänga in två cross-training pass per vecka.

bara en tanke.

Nu kanske Micke uttalar sig om programmen för de snabba tiderna och jag har bara tittat på programmet för 4h men tyckte mängden var otroligt hög.

Jag håller med Leif när det gäller 4h programmet. Det verkar vara mycket träning för att "bara" nå 4h, men det är naturligtvis väldigt svårt att skriva ihop program som passar alla eftersom grundförutsättningarna kan vara så skiftande. Jag menar en person

Utifrån egna erfarenheter så tycker jag att Anders program fungerar bra. Har varit en soffpotatis och storrökare hela livet men bestämde mig till slut att det fick vara nog. Har gått ner 20 kilo under 2008 och sprang mitt absolut första lopp på senhösten

Jag har följt programmen 3 år i rad. Första året blev jag magsjuk i Egypten veckan före maran. Andra året följde jag ett modifierat 4h program, och gjorde ca 3.56. I vintras följde jag 3,5h programmet och gjorde 3.24 (Köpenhamn).
Min filosofi är att välja

Jag följde Anders 1:45 program inför Sthlm halvmarathon och tyckte att det funkade väldans bra. Dock så hade jag felmarginalen på fel sidan och missade måltiden med fyra minuter, men själva träningsupplägget tycker jag känndes bra. Skall följa hans progra