Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningErsättare Saucony A3?
You need to log in to create posts and topics.

Tack för svar, hmmmm, lätt hamna i en hajp, men jag tror benhårt på detta med liten häl/tådiff efter vissa skadeproblem i obanat med platta terrängskor. Och sen kör man alla annan träning inklusive jobbskor med mer upphöjd häl... Vill till stora staden NU

bara att haka på...! Har inte hört ett negativt ord om Kinvara och kan inte komma på något själv - men köp online och spara pengar! Stora staden klarar sig bra ändå.

Aldrig haft en Saucony på min fot... Surt få fel storlek från England... Jo man kanske skulle försöka mäta/läsa/googla fram jämförbar storlek mot de märken man har hemma...

@Dan: Jo det har nämnts att de är lite höga i sidorna vilket gör att de trycker lite på fotknölarna. Stämmer in på mig men trycket, i mitt fall, försvinner efter några kilometer.

@Anders: Både jag o G-man, rätta mig om jag har fel, har samma storlek som

Tack, blir ännu mer meddragen i denna tillbedjan... Nike, OK...

Jag tog samma storlek som jag har i mina Asics och Brooks och det blev bra.

Hur är det med sulans slitstyrka på Kinvara? Hur skön och bra Fastwitchen än är kommer jag inte att köpa den igen eftersom sulan slits ut på nolltid. A3:an har bättre slitstyrka i sulan, men jag gillar inte hålen i sulan på vare sig den eller Fastwitch.

@David: Jag har Fastwitch oxå och båda har gått ~100k. Mina Fastwitch:ar är betydligt mer slitna just nu. Vet inte om det jämnar ut sig när man har slitit in dom. På Kinvara ser jag nästan inget än så länge. De små mönstern på slitytan har blivit diffusar

@ David
Jag springer med både A3 och Kinvara. Upplever samma lätthetskänsla med båda skorna men mycket bättre stabilitet och litet bättre dämpning med Kinvara. Får också en betydligt bättre känsla i utförslöpning med Kinvara (även jämfört med vanliga trä

Saucony hade en mjuk smidig lättviktsmodell med nam Corageous på 90-talet.
Den var kanon.
Sedan "förbättrade" de den.
Den blev kass.

Skor håller mycket längre än vad försäljarna säger.
Även i antal år.

Har ni hittat ett guldkorn.
Köp flera par, speciell