Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningErsättare Saucony A3?
You need to log in to create posts and topics.

Jag är på jakt efter nya skor, och undrar hur mycket/långt ni springer i Kinvara eller Puma Road Racer (som jag också kollat på)? Enligt Löplabbet är det tänkta för kortare löpturer, vad är det som gör att de rekommenderar kortare löprundor för denna typ

Emma, det är möjligt att springa vilken distans som helst i vilka skor som helst, du måste bara vara tränad för det. Skillnaden ligger som du tror mest i mängden dämpning, men även i siltstyrkan. tävlingsskor är oftast byggda för att vara lätta medan trän

Jag sprang mitt första intervallpass i mina Kinvara idag. Kutter! (L)

Jag kommer springa alla typer av pass från korta intervaller till långpass i mina kinvara. Jag är också övertygad om dess förträfflighet som marasko.

Den sidan skulle jag hittat tidigare, de hade ju tom i min storlek 😛

Håller med G-man, de känns som en underbar sko för marathon. Sprang en mara på ett träningspass med dom och det kändes bara bra, har sprungit i typ Fastwitch innan som är lite liknande

Väntar på ett par Kinvara från Wiggle. Ska bli riktigt spännade att prova dom. Den här tråden har ju inte direkt sänkt förväntningarna 🙂

Tog en premiärtur nu på morgonen, 21km och de motsvarade högt ställda förväntningar! De första km så spände jag mig nog för jag upplevde en slags stramhet i vaderna (kan varit sängvärme eller träningsvärk med), men när jag slappnade av så flöt det bara på

Kul att du blev nöjd Dan! Kände pressen där lite när jag hyllat skon så mycket 🙂

Fick mina Kinvara idag 🙂 Storleken blev perfekt. Ska bli riktigt skoj att prova dom imorgon.

Stämmer in i hyllningskören. Förväntningarna infriades. Grymt sköna skor. Nu har jag visserligen bara provat dom en gång. På lördag ska dom få bekänna färg på maraton.