Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ett av mina mål i år att klara av långpass på 30 km i hyfsad fart, och tänker att därför är ju Lidingöloppet perfekt som morot (eller piska?) för mig. Det är här jag behöver lite synpunkter... Vad är månne realistikt som mål för en löpare som mig...?

Ska

3 timmar låter som ett fint mål. Det är fortfarande långt till Lidingöloppet och du hinner få upp tempot för att klara det om du vill.

Som Anders skriver så är det ju långt kvar till Lidingöloppet och om du är osäker kan du ju vänta lite med målsättningen och se hur träningen utvecklar sig.
Lidingöloppet är i mitt tycke en rejäl utmaning men en rolig sådan. Här kan du läsa lite vad vi Fu

Du som bor vid banan kan ju testa den och se. Jag springer den med jämna mellanrum och har den lite som värdemätare.

Ta sista milen, från Grönsta gärde och se vad du får ihop för tid. Du bör gå under timmen om du ska satsa på 3 timmar (med tanke på att d

Ha tre mål:

Ett drömmål (3 timmar)
Ett önskemål (3,5 timmar)
Ett mål (4 timmar)

Sen springer du och har så roligt du bara kan på träningen, tränar hårt, äter rätt och siktar på drömmålet. För vad vore en dröm om man inte försökte nå den? Ibland får man

jag ska nog också göra lidingöloppet i år. Förra gången sprang jag precis över 4 timmar så under de ska jag nog iaf. Just nu känns 3:30 som en bra tid. Men de är långt kvar än. Kan mycket väl bli under 3 timmar, eller 4....

Jag är själv helt ny löpare/joggare men har som ett av mina mål för året att springa Lidingöloppet. Först en halvmara i maj, och kanske även Sthlms Halvmara. Men Lidingöloppet känns mer som en utmaning än halvmarorna, och det gäller ju att spänna bågen or

Du kanske kan gå förbi vätskestationerna iaf. Man får inte glömma att dricka.

Ska följa lite av alla era råd tror jag. Dels vänta nån vecka till med att bestämma vilket mål jag ska träna inför, dels se till att göra som du Daniel säger, testa några olika etapper på banan för att få en känsla för vad jag tror jag kan klara av. LG s

Det går ju att jogga och dricka samtidigt 🙂
Målet att springa eller jogga hela loppet är för att jag vet hur svårt det är att få benen att börja springa igen om man tar en kort gå- eller ståpaus.
Men det är ett viktigt påpekande - tre mil utan vätska är