Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hur lång tid har man på sig ? 4 timmar låter som väldigt lång tid för 3 mil? Fråga tänkte springa tre varv runt Hellas milen kan man jämföra den tiden med lidingöloppet eller är lidingöbanan tuffare än Hellasgårdens milspår?

/Niclas

LL är något tuffare.

LL har lite lustiga regler:

"Maxtider:
30 km löparna måste passera vissa kontroller före visst klockslag (reptider).
Första kontrollen är Fågelöudde (15 km) som måste passeras före 15.50. Grönsta kontrollen (20 km) måste passeras 16.40 samt Sticklinge

Fast så är det ju på alla lopp eftersom reptiderna är fasta.

Det gör det väl inte mindre lustigt? 🙂

Jag skulle nog med en viss bestämdhet hävda att tre varv på Hellasgårdens gröna mil är tyngre än LL 30.

Hur menar du då?

Jag har sprungit Hellas milen kanske 20-30 gånger och Lidingöloppsbanans olika delar (och hela) 10-15 gånger.

Skulle jag jämföra med hur trött jag är när jag kör ett 25k-pass med Hellasmilen som sista del och Lidingöloppsbanan med "Sist

Lidingöloppet är inte 3*Sista milen. Första 15km på Lidingön är ju betydligt snällare än Hellas-milen. Hellas har ju backen vid starten, backen efter 4km innan sjön och "Väggen". Tre rätt rejäla stigningar.

>"Lidingöloppet är inte 3*Sista milen."

Näe, jag vet. Det var därför jag skrev att det bara var sista delen av rundan. Om man springer från Drivingrangen/skidbacken straxt nordväst om starten blir det 25 k ut med LL-banan.

Backen i starten av Hellasmile

Fast 15km vid Ursvik är väl ändå tuffare?! En tumregel tidigare var ju att man fick sin LL-tid om man dubblade Ursvik-Extremetiden. I år var banan lite kortare så då stämmer det inte riktigt.

Jag tror dig, nästan 🙂 Men ska kolla höjdkurvorna på LL och