Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Äter du typ middag innan passet? Då hamnar mycket blod kring magen. Det kan också spela in. Är det bara något lätt, typ mellanmål, så är det nog bara positivt.

Jag tror inte det är specifikt brist på kolhydrater.

Oskar Ljungkvist - Att påstå att man blir pigg i huvudet direkt är nog det konstigaste jag hört på länge. Levde (i princip) med en diabetiker i två år och har varit med om många blodsockerfall och även motsatsen. Han hade speciella geler som var gjorda at

Jackie Bruhn, har du någonsin druckit julsmust? Hur många sekunder tar det innan du blir pigg i huvudet? Inte 10-15 min i alla fall.

I övrigt kan jag tipsa dig att undvika kommentarer som är nedvärderande när man diskuterar, det gör att motparten har sv

Drar man på sig en massiv mängd mjölksyra är det inte ovanligt att bli ordentligt illamående efteråt. Körde du så tufft?

Hur det på ett kick löstes av att käka choklad vet jag inte.

Oskar - Jag har druckit julmust många gånger, dock är den piggheten som du beskriver sällan direkt kopplad till en omedelbar höjning av blodsockret, det var det jag ville få fram. Om den vore så direkt kopplad till en fysisk blodsockerhöjning, så skulle a

Jackie, ord är lätt att tyda felaktigt. Jag har aldrig sagt att det är blodsockret som höjs direkt. Jag har sagt att jag tror det är blodsockret som är problemet.

Jag står dock fortfarande fast vid min kommentar: "Pigg i huvudet blir man direkt." Huvuvid

Det finns studier som visar att intag av socker gör dig pigg/hjälper prestationen snabbare än sockret tar sig ut i blodet. Antar att de tär vad Pär M refererar till.

Att skölja munnen med sockerlösning utan att svälja hjälper prestation/piggar upp. Att lägga salt på tungan och sedan skölja munnen hjälper mot kramp. Fysiologiska tillstånd kan alltså påverkas utan att ämnen når blodet och det sker i princip momentant. T

Jag sprang en halvmaradistans en gång, fort och utan att ha ätit innan. Duchade och gick till affären efteråt utan att äta ett smack. Väl i affären började hela världen snurra, jag blev kallsvettig och kände mig svimfärdig. Greppade en juiceförpackning, s

Oskar - Du får väldigt gärna förklara tydligare hur du menar att det är blodsockret som är problemet, men att lösningen inte är direkt kopplad till en höjning av blodsockret.

Jag tror inte att jag kan allt och hör mer än gärna andras teorier om hur saker