Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelfår ej upp pulsen
You need to log in to create posts and topics.

Var igår ut och körde mtb intervaller. 1-2-3-4 minuter pyramid.
Trampade som en tok men kom inte upp i mer än 80 % av maxpuls.
Hade vanliga trampor och skor, kan det påverka?

Jag har svårt att få upp pulsen om musklerna fortfarande är trötta sen föregående träning, eller sjukdom är på G.

Körde visserligen benstyrka på lunchen så det kan nog påverka.

Problem med att få upp pulsen beror ofta på att kroppen är trött/sliten av någon orsak, t.ex. mycket träning, dålig sömn, låga energinivåer osv. Det kan även vara ett tecken på överträning.

/CE

Og det eneste som kan tilføyes til det Carl-Emil Bengtsson sier er at det er hvile ett par-3 dager som er medesinen

Hur har du mätt/bestämt din maxpuls?

jag har också svårt att få upp pulsen när jag cyklar, inte i löpspåret. tycker jag sliter och tar i för kung och fosterland men kommer inte i närheten av 90%.

var ut i kväll och sprang intervaller. Då kom jag upp i rätt nivåer 87-93%.
men jag sprang som f-n. Min kondis har åkt iväg men benstyrkan hänger inte med. Maxpulsen togs vid löpning. Har aldrigt cyklat särskilt hårt så det kan ju vara en anledning. Tror

Jag har tränat relativt mycket cykel i sommar och har haft en ganska jämn snittpuls (70-80%) över distanspassen - även när jag ligger och trycker på bra. När jag däremot runt midsommar gav mig ut på mitt första löppass så stack pulsen som attan - snitt på

Så är det nog för alla att man har olika pulsspann i olika grenar. Jag har också mycket svårare att få upp pulsen på cykel.