Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 22:58.
.
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 23:02personligen får jag håll av ytlig andning och tänker då helt lågpraktiskt på mängden syre som kroppen får. För att motverka detta andas jag djupt (dvs fylla HELA lungorna). Ibland måste jag koncentrera mig på andningen. Men för min del är detta en del av
personligen får jag håll av ytlig andning och tänker då helt lågpraktiskt på mängden syre som kroppen får. För att motverka detta andas jag djupt (dvs fylla HELA lungorna). Ibland måste jag koncentrera mig på andningen. Men för min del är detta en del av
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 23:24Åh just de nu kom jag på en till grej: vissa gånger kan jag redan innan en runda känna att det är kört, det börjar liksom spänna och krampa i området där jag brukar får håll innan jag ens hunnit ut genom dörren. Då känner man sig ganska så omotiverad, någ
Åh just de nu kom jag på en till grej: vissa gånger kan jag redan innan en runda känna att det är kört, det börjar liksom spänna och krampa i området där jag brukar får håll innan jag ens hunnit ut genom dörren. Då känner man sig ganska så omotiverad, någ
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 23:54Du kan inte springa igenom det? Försökt?
Själv får jag i princip aldrig håll men några km in i mitt senaste lopp kom det, fanns ju inget alternativ till att bita ihop och kämpa på, och så försvann det bara huxflux.
Du kan inte springa igenom det? Försökt?
Själv får jag i princip aldrig håll men några km in i mitt senaste lopp kom det, fanns ju inget alternativ till att bita ihop och kämpa på, och så försvann det bara huxflux.
Quote from Elias Engqvist on 14 November 2012, 00:05Jag tror snarare på att du ska slappna av och tänka på något annat än andningen. Tex vad som hänt under dagen, vad du skulle göra om någon attackerade dig JUST NU eller något annat som verkligen får dig att tänka på annat!
Jag tror att du spänner dig hel
Jag tror snarare på att du ska slappna av och tänka på något annat än andningen. Tex vad som hänt under dagen, vad du skulle göra om någon attackerade dig JUST NU eller något annat som verkligen får dig att tänka på annat!
Jag tror att du spänner dig hel
Quote from Funbeat user on 14 November 2012, 00:05Självklart har jag försökt, det gör jag faktiskt ganska ofta, men det är inte särskilt ofta jag lyckas. När jag då får håll försöker jag bita ihop som du säger, jag spänner magmusklerna och försöker andas djupt, ibland hjälper det men oftast inte.
Självklart har jag försökt, det gör jag faktiskt ganska ofta, men det är inte särskilt ofta jag lyckas. När jag då får håll försöker jag bita ihop som du säger, jag spänner magmusklerna och försöker andas djupt, ibland hjälper det men oftast inte.
Quote from Funbeat user on 14 November 2012, 00:11Problemet är dock när jag inte koncentrerar mig på andningen blir det svårt och tungt att andas, andningen kommer liksom inte naturligt, men som jag tidigare skrev har jag antagligen astma. Jag har testat flera olika mediciner men ingen verkar riktigt hjä
Problemet är dock när jag inte koncentrerar mig på andningen blir det svårt och tungt att andas, andningen kommer liksom inte naturligt, men som jag tidigare skrev har jag antagligen astma. Jag har testat flera olika mediciner men ingen verkar riktigt hjä
Quote from Elias Engqvist on 14 November 2012, 00:13Då ska du gå till en läkare och göra en ordentlig utredning - lungkapacitetstest, lungröntgen mm...
Då ska du gå till en läkare och göra en ordentlig utredning - lungkapacitetstest, lungröntgen mm...
Quote from Funbeat user on 14 November 2012, 00:15Jag fick håll förra veckan, det var länge sen men det händer och jag har inte kommit på orsaken.
Det jag gör när det händer är att sträcka upp armarna rakt upp med fingerspetsarna mot himlen och andas långsamt ca 10 ggr. Då brukar det går över, det kan
Jag fick håll förra veckan, det var länge sen men det händer och jag har inte kommit på orsaken.
Det jag gör när det händer är att sträcka upp armarna rakt upp med fingerspetsarna mot himlen och andas långsamt ca 10 ggr. Då brukar det går över, det kan
Quote from Funbeat user on 14 November 2012, 08:45Ha något i ena handen (typ en liten sten) som du kan krama om för att få/lura kroppen att tänka på lite annat. Ska vara ett trick som fungerar för en del.
Ha något i ena handen (typ en liten sten) som du kan krama om för att få/lura kroppen att tänka på lite annat. Ska vara ett trick som fungerar för en del.