Quote from Guest on 9 February 2012, 16:21Blev väldigt besviken när mitt blodvärde var för lågt för att ge blod, när jag nu äntligen fick tummen ur rövva och gick dit för provtagning. 131 istället för det magiska 135. Det är ju inte på något sätt särskilt onormalt om jag fattat saken rätt.
Mån+
Blev väldigt besviken när mitt blodvärde var för lågt för att ge blod, när jag nu äntligen fick tummen ur rövva och gick dit för provtagning. 131 istället för det magiska 135. Det är ju inte på något sätt särskilt onormalt om jag fattat saken rätt.
Mån+
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 16:31Hade du möjligen hällt i dig en massa vätska före testet? Det spär ju ut blodet.
Gör om testet och "dopa" dig med törst...Ed. Är blodgivare själv. Du har i alla fall gjort ditt försök att bidra, men hoppas du lyckas få okej värden inom kort så du får bl
Hade du möjligen hällt i dig en massa vätska före testet? Det spär ju ut blodet.
Gör om testet och "dopa" dig med törst...
Ed. Är blodgivare själv. Du har i alla fall gjort ditt försök att bidra, men hoppas du lyckas få okej värden inom kort så du får bl
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 16:41Min första spontana tanke var att du borde vara lite mer uttorkad efter att ha sprungit och då ha ett högre HB. Dock så vet jag ju inte hur mycket vatten du druckit.
Det är ju inte så stor skillnad mellan 131 och 135 lr? Borde nog kunna gå att få lite hö
Min första spontana tanke var att du borde vara lite mer uttorkad efter att ha sprungit och då ha ett högre HB. Dock så vet jag ju inte hur mycket vatten du druckit.
Det är ju inte så stor skillnad mellan 131 och 135 lr? Borde nog kunna gå att få lite hö
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 16:55Sluta med Hemohes.
Sluta med Hemohes.
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 17:52http://jap.physiology.org/content/94/1/38.full
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 18:23Jag hade märkbart sämre blodvärde då jag lämnade blod dagen efter ett ultraloppp.
Jag hade märkbart sämre blodvärde då jag lämnade blod dagen efter ett ultraloppp.
Quote from Håkan Öhling on 9 February 2012, 19:59Jag blev också portförbjuden pga för låg puls. Man fick inte ha under 50 i vilopuls. Det hjälpte inte att jag förklarade att jag lämnat blod i 15 år utan problem...
Jag blev också portförbjuden pga för låg puls. Man fick inte ha under 50 i vilopuls. Det hjälpte inte att jag förklarade att jag lämnat blod i 15 år utan problem...
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 20:07Jag ligger på runt 130 i hb. Har ej fått lämna trots flera försök. Har i samband med hälsotester kollat järndepåerna och de är ok. Är det så är det väl svårt att påverka hb:et om man inte bloddopar sig.
Jag ligger på runt 130 i hb. Har ej fått lämna trots flera försök. Har i samband med hälsotester kollat järndepåerna och de är ok. Är det så är det väl svårt att påverka hb:et om man inte bloddopar sig.
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 20:14Va, hur påverkar vilopulsen om man är duglig att lämna blod eller inte? Men då behöver man inte ha dåligt samvete då att man aldrig lämnade blod, med 28 i vilopuls som vältränad 80-talslöpare och 48 nu som helt otränad 60-åring. Bad blood...
Va, hur påverkar vilopulsen om man är duglig att lämna blod eller inte? Men då behöver man inte ha dåligt samvete då att man aldrig lämnade blod, med 28 i vilopuls som vältränad 80-talslöpare och 48 nu som helt otränad 60-åring. Bad blood...
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 20:38Kollar de verkligen pulsen? Jag var och gjorde det intitiala testet för ett par år sedan för att se om jag fick ge blod och det var grönt ljus på det. Har väl 33 eller så i vilopuls nu och det kan väl inte ha varit så himla stor skillnad då heller kan jag
Kollar de verkligen pulsen? Jag var och gjorde det intitiala testet för ett par år sedan för att se om jag fick ge blod och det var grönt ljus på det. Har väl 33 eller så i vilopuls nu och det kan väl inte ha varit så himla stor skillnad då heller kan jag