Quote from Funbeat user on 13 August 2013, 16:40Jag har iaf sprungit till mig löparknä två gånger om på löpband, så never ever löpband igen för min del... Svårt att säga vad som är skillnaden, men någon skillnad är det uppenbart för min del iaf.
Jag har iaf sprungit till mig löparknä två gånger om på löpband, så never ever löpband igen för min del... Svårt att säga vad som är skillnaden, men någon skillnad är det uppenbart för min del iaf.
Quote from Funbeat user on 14 August 2013, 10:57När jag gått från löpband till att springa i skogen, eller i stan, har jag upplevt att minsta rot eller uppförslut känns väldigt motigt innan man vant sig. Jag gissar att löpbandslöpningen alltså kan vänja kroppen vid en onaturligt "konstant" belastning,
När jag gått från löpband till att springa i skogen, eller i stan, har jag upplevt att minsta rot eller uppförslut känns väldigt motigt innan man vant sig. Jag gissar att löpbandslöpningen alltså kan vänja kroppen vid en onaturligt "konstant" belastning,
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 16:478% lutning 5:30-7min/km i 5-10km. Då får löpbandet sitt rätta värde.
8% lutning 5:30-7min/km i 5-10km. Då får löpbandet sitt rätta värde.
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 17:15Äh va fan... Jag och många av mina träningskompisar kör rätt mycket band under vintern och inte fan gör det någon skada. Det går ju inte att köra vettig kvalitet utomhus i den pissiga stockholmsvintern. Ett banpass på Bosön och ett pass på bandet var i pr
Äh va fan... Jag och många av mina träningskompisar kör rätt mycket band under vintern och inte fan gör det någon skada. Det går ju inte att köra vettig kvalitet utomhus i den pissiga stockholmsvintern. Ett banpass på Bosön och ett pass på bandet var i pr
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 17:29Som komplement till snöpuls är det ypperligt. 8% är inte speciellt brant - mycket baklår och vader som arbetar med högt motstånd. Jämfört med snöpulsande där det är mycket framlår,höfterböjare(lyfta) och säte. Upplever att det blir en bra helhet.
Som komplement till snöpuls är det ypperligt. 8% är inte speciellt brant - mycket baklår och vader som arbetar med högt motstånd. Jämfört med snöpulsande där det är mycket framlår,höfterböjare(lyfta) och säte. Upplever att det blir en bra helhet.
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 17:33Ska man vara petig kan man då påpeka att snöpuls kan vara negativt för löptekniken.
Ska man vara petig kan man då påpeka att snöpuls kan vara negativt för löptekniken.
Quote from Funbeat user on 15 August 2013, 17:41Nej, enbart snöpuls eller bakpass ger inget bansteg!
Nej, enbart snöpuls eller bakpass ger inget bansteg!
Quote from Funbeat user on 16 August 2013, 11:25Löpband är något sämre än utepass som blir av men mycket bättre än utepass som inte blir av. För mig som pappa varannan vecka så är inte alltid ett pass ute något alternativ. Så det är löpband eller ingen träning som gäller ofta. Och då är ju löpbandet kl
Löpband är något sämre än utepass som blir av men mycket bättre än utepass som inte blir av. För mig som pappa varannan vecka så är inte alltid ett pass ute något alternativ. Så det är löpband eller ingen träning som gäller ofta. Och då är ju löpbandet kl
Quote from Funbeat user on 16 August 2013, 14:14Löpband är bättre än snömodd.
Löpband är bättre än snömodd.
Quote from Funbeat user on 16 August 2013, 14:35Min religion förbjuder användandet av löpband. Det är onaturligt. Här i Sverige är vi mer konventionella och gör som vi alltid har gjort och springer ute. Det är inte normalt att springa inomhus.
Min religion förbjuder användandet av löpband. Det är onaturligt. Här i Sverige är vi mer konventionella och gör som vi alltid har gjort och springer ute. Det är inte normalt att springa inomhus.