Quote from Guest on 28 September 2011, 13:03Jag håller på och lär mig frisim på gamla dar. Jag går en nybörjarkurs och börjar bli medveten om alla förbättringar som kan göras 🙂
En av alla grejer som jag behöver bli bättre på är vattenläget. Benen vill gärna sjunka på mig. Kraftigare benspark
Jag håller på och lär mig frisim på gamla dar. Jag går en nybörjarkurs och börjar bli medveten om alla förbättringar som kan göras 🙂
En av alla grejer som jag behöver bli bättre på är vattenläget. Benen vill gärna sjunka på mig. Kraftigare benspark
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 13:13Öva position med genom att göra superman i vattnet och flyta så långt som möjligt. Förbättra din position av huvudet (titta inte framåt utan rakt ner i kaklet).
Öva position med genom att göra superman i vattnet och flyta så långt som möjligt. Förbättra din position av huvudet (titta inte framåt utan rakt ner i kaklet).
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 13:17Superman
Böja ner huvudet mera för att få upp benen
Simma med högre fart vilket lyfter hela kroppen uppåt
Superman
Böja ner huvudet mera för att få upp benen
Simma med högre fart vilket lyfter hela kroppen uppåt
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 14:01När handen är utsträckt framåt ska du tänka att du ska nå ytterligare 15 centimeter med handen/armen, dvs. du ska göra dig så lång som möjligt. Det ska kännas i magmuskulaturen.
När handen är utsträckt framåt ska du tänka att du ska nå ytterligare 15 centimeter med handen/armen, dvs. du ska göra dig så lång som möjligt. Det ska kännas i magmuskulaturen.
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 21:23Här är en underhållande kille som beskriver hur man kan göra.
Oavsett om ni har humor eller inte, titta igenom hela filmen innan ni stänger ner fönstret 🙂http://www.youtube.com/watch?v=oW5nE5FBPsQ
Här är en underhållande kille som beskriver hur man kan göra.
Oavsett om ni har humor eller inte, titta igenom hela filmen innan ni stänger ner fönstret 🙂
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 21:52Benen har tendens att sjunka om man trycker nedåt i vattnet vid armtagen.
På Swimsmooth har de en utmärkt video på hur det ser ut.http://www.swimsmooth.com/catch.html
Kolla den översta videon på tjejen; du ser att hon lägger i armarna helt raka och b
Benen har tendens att sjunka om man trycker nedåt i vattnet vid armtagen.
På Swimsmooth har de en utmärkt video på hur det ser ut.
http://www.swimsmooth.com/catch.html
Kolla den översta videon på tjejen; du ser att hon lägger i armarna helt raka och b
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 08:48Tack för alla tips!
Superman gör jag varje gång jag är och simmar.
Jag har kollat jättemycket på SwimSmooth, bra videos! Tyvärr, tyvärr kvalar jag nog in som "Bambino" där som den nybörjare jag är.
Intressanta flytövningar, det har jag inte sett förut.
Tack för alla tips!
Superman gör jag varje gång jag är och simmar.
Jag har kollat jättemycket på SwimSmooth, bra videos! Tyvärr, tyvärr kvalar jag nog in som "Bambino" där som den nybörjare jag är.
Intressanta flytövningar, det har jag inte sett förut.
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 11:56Tjejen i den första videon har liknande teknik som jag har 😉 Tack det där var intressanta tips, känner att jag behöver jobba mer med att få till en bra "catch" och inte pressa vattnet neråt.
Tjejen i den första videon har liknande teknik som jag har 😉 Tack det där var intressanta tips, känner att jag behöver jobba mer med att få till en bra "catch" och inte pressa vattnet neråt.
Quote from Funbeat user on 4 October 2011, 12:15Jag satsar på triathlon och försöker att förbättra min simning med TI. Läser boken och kollar på TI på Youtube. Jag har läst igenom nästan hela boken och nu kommit till hur man flyter på rygg ... (ganska mycket dravel i början om jag får säga min mening).
Jag satsar på triathlon och försöker att förbättra min simning med TI. Läser boken och kollar på TI på Youtube. Jag har läst igenom nästan hela boken och nu kommit till hur man flyter på rygg ... (ganska mycket dravel i början om jag får säga min mening).
Quote from Funbeat user on 4 October 2011, 12:44Jag tror de flesta har lättare att flyta på rygg. Det har nog något med kroppens anatomi att göra. Ligger man på rygg så ligger man lite högre i vattnet, upplever jag det som.
Jag tror de flesta har lättare att flyta på rygg. Det har nog något med kroppens anatomi att göra. Ligger man på rygg så ligger man lite högre i vattnet, upplever jag det som.