Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningFörbättra läget i vattnet
You need to log in to create posts and topics.

Trampvagn:
Jo, TI säger nej till de flesta redskap. Men jag tror att Shamala använder flytringarna mest som en liten hjälp för downhill-swimmet. Det blir lite samma effekt som att simma med våtdräkt, man får lite mer flytkraft i benen.

Mikaela
"Swimming

Tack för förklaring, trodde det hade nåt att göra med att man skulle simma "utför" dvs. försöka luta kroppen så att huvudet var ner och benen upp... Alltså, tanken verkade vettig när jag tänkte den, eftersom jag simmar väldigt mycket med huvudet upp och b

Tack till er som hjälpte förklara för mig 🙂

ju det där med redskap & TI - stämmer bra Flindra 🙂 nu går det bra utan redskap också..
downhill sim _ som att titta ner på backen när man åker slalom! konstig känsla i vattnet men fasan vad det lyfter ben

Jodå Mikaela, det är ungefär så man menar. Man simmar i nerförsbacke. Man ligger i vattnet avslappnat (på mage) och kör benspark. Man försöker hitta ett läge där benen flyter upp av sig själv. Huvudet är en bit under vattenytan.

Jamen dåså! Då ska jag försöka simma lite mer i nerförsbacke nästa gång! 🙂

gör det Mikaela, känns konstigt först gångerna men sen blir dte bra!

Fattar inte det här med att simma i nedförsbacke. För mig känns det som jag simmar i konstant uppförsbacke 😉

Ice man - man tittar neråt & det känns lite " sjukt" men man får bätre vattenläge i och emdn resten av kroppen lyfts upp med "automatik" 🙂

då går det fortare & smidigare....

Om man håller blicken lite framåt blir det så mycket enklare!

Testade att flyta med snorkel idag men benen sjönk ändå som en sten. 🙁
Testade att bara paddla långsamt med benen och hålla händerna utefter sidorna men då gick det baklänges. 🙁 🙁
Testade nya filmkameran Samsung W200 och den funkade kanon över och