Quote from Funbeat user on 4 October 2011, 14:06Hm, nu fick jag nåt att tänka på. Jag tycker att jag flyter lika bra både på rygg och mage, mitt problem på mage är mer syrerelaterat... Måste testa igen. Jag tror att det kanske kan ha med anatomin att göra men att man kan justera det ganska enkelt genom
Hm, nu fick jag nåt att tänka på. Jag tycker att jag flyter lika bra både på rygg och mage, mitt problem på mage är mer syrerelaterat... Måste testa igen. Jag tror att det kanske kan ha med anatomin att göra men att man kan justera det ganska enkelt genom
Quote from Funbeat user on 4 October 2011, 14:23Va fasen, i den där roliga instruktionsvideon visar han ju att man måste svanka för att hålla benen flytande, medan jag tycker att min simlärare har visat att man ska knipa ihop magmusklerna och liksom tippa bäckenet åt andra hållet, om ni förstår. Förvir
Va fasen, i den där roliga instruktionsvideon visar han ju att man måste svanka för att hålla benen flytande, medan jag tycker att min simlärare har visat att man ska knipa ihop magmusklerna och liksom tippa bäckenet åt andra hållet, om ni förstår. Förvir
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 09:41Liten aha-upplevelse igår när jag simmade: jag flyter bättre/högre om jag spänner rumpan 🙂 Benen höll sig upp vid ytan på ett helt annat sätt.
Frågan är om jag på nåt sätt kan använda detta i simningen?
Liten aha-upplevelse igår när jag simmade: jag flyter bättre/högre om jag spänner rumpan 🙂 Benen höll sig upp vid ytan på ett helt annat sätt.
Frågan är om jag på nåt sätt kan använda detta i simningen?
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 10:33Din aha-upplevelse verkar ju bekräfta den teorin som läggs fram i videon som länkades till tidigare, där menade han ju att nyckeln var att man spänner ryggmusklerna, rumpan och baksidan av låren för att hålla benen flytande. Makes sense.
Ska ha simkurs i
Din aha-upplevelse verkar ju bekräfta den teorin som läggs fram i videon som länkades till tidigare, där menade han ju att nyckeln var att man spänner ryggmusklerna, rumpan och baksidan av låren för att hålla benen flytande. Makes sense.
Ska ha simkurs i
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 12:05Men varför skall man spänna muskler när man ligger på mage och slappna av när man ligger på rygg? Och flyter. Försöker flyta...
Fick ett tips på jobbet: ta på en snorkel så hålls benen uppe(!) Fast jag förstår inte hur en snorkel i munnen skall kunna hål
Men varför skall man spänna muskler när man ligger på mage och slappna av när man ligger på rygg? Och flyter. Försöker flyta...
Fick ett tips på jobbet: ta på en snorkel så hålls benen uppe(!) Fast jag förstår inte hur en snorkel i munnen skall kunna hål
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 13:07Jag skulle inte kalla det att spänna sig utan att man ska ha en bra hållning i vattnet. Det för att minska vattenmotstånd för att komma framåt snabbare. Sen ska man vara avslappnad för att flyta.
Jag skulle inte kalla det att spänna sig utan att man ska ha en bra hållning i vattnet. Det för att minska vattenmotstånd för att komma framåt snabbare. Sen ska man vara avslappnad för att flyta.
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 13:57Jag provade med en slang runt mina ben (ankle band tror jag det heter) och attans vad det var svårt. Det kändes som man draggade hela botten.
Jag har läst i andra forum att det kan vara bra att köra med den här sortens teknikövning, men det tar tid. I al
Jag provade med en slang runt mina ben (ankle band tror jag det heter) och attans vad det var svårt. Det kändes som man draggade hela botten.
Jag har läst i andra forum att det kan vara bra att köra med den här sortens teknikövning, men det tar tid. I al
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 16:06Det där med att spänna benen ligger det nåt i, jag fått rådet att hålla anspänning i bålen och då är man ju mer strömlinjeformad.
Det där med att spänna benen ligger det nåt i, jag fått rådet att hålla anspänning i bålen och då är man ju mer strömlinjeformad.
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 17:20hehe, det är ju ett helvete att hitta det där med flytet:-) På 1600-talet hade några av oss alltså varit häxor om vi låg på rygg, men ok om vi låg på mage!
Jag misstänker att det sticker upp mer kroppsmassa ovanför vattnet i den mindre flytande position
hehe, det är ju ett helvete att hitta det där med flytet:-) På 1600-talet hade några av oss alltså varit häxor om vi låg på rygg, men ok om vi låg på mage!
Jag misstänker att det sticker upp mer kroppsmassa ovanför vattnet i den mindre flytande position
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 17:45Vissa flyter inte varken på mage eller rygg. Har med anatomi och andel kroppsfett att göra.
Vissa flyter inte varken på mage eller rygg. Har med anatomi och andel kroppsfett att göra.