Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 19:25Blockerade andningsvägar är att man inte kan andas obehindrat pga slem eller svullnad. Ont i halsen är definitivt ingen ursäkt. Jag sprang 244 km i helgen med ont i halsen.
Blockerade andningsvägar är att man inte kan andas obehindrat pga slem eller svullnad. Ont i halsen är definitivt ingen ursäkt. Jag sprang 244 km i helgen med ont i halsen.
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 21:26Jag skulle få ont i halsen och överallt annars också om jag sprang närmre en Vätternrunda över helgen..
Jag skulle få ont i halsen och överallt annars också om jag sprang närmre en Vätternrunda över helgen..
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 21:52Om jag har ont i halsen är det ett säkert tecken på att jag nästa dag har världens dunderförkylning...
Om jag har ont i halsen är det ett säkert tecken på att jag nästa dag har världens dunderförkylning...
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 22:56Det är mentalt. Det bästa botemedlet mot förkylningar är att tänka bort dem. Om man tror att man ska bli förkyld så blir man det alltid.
Det är mentalt. Det bästa botemedlet mot förkylningar är att tänka bort dem. Om man tror att man ska bli förkyld så blir man det alltid.
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 23:04Måste hålla med AT. För mig startar nästan alla förkylningar med en speciell slags halsont och slutar oftast med att jag tappar rösten. Undrar om jag kan undvika hesheten genom att koncentrera mig också... 😉
Måste hålla med AT. För mig startar nästan alla förkylningar med en speciell slags halsont och slutar oftast med att jag tappar rösten. Undrar om jag kan undvika hesheten genom att koncentrera mig också... 😉
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 23:13Kanske inte ska sjunga så mycket? 🙂
Kanske inte ska sjunga så mycket? 🙂
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 23:24Man springer fortare om man inte snackar så mycket
Man springer fortare om man inte snackar så mycket
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 01:07Det enda jag fått som råd tidigare också är att inte springa med halsont eller feber. halsont för att det kan gå längre ner i halsen och där är lungorna. en infektion i halsen kan man skaka av sig men i lungorna är det värre. Som nybröjare har jag inte my
Det enda jag fått som råd tidigare också är att inte springa med halsont eller feber. halsont för att det kan gå längre ner i halsen och där är lungorna. en infektion i halsen kan man skaka av sig men i lungorna är det värre. Som nybröjare har jag inte my
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 10:06Feber kan vara en indikation på annan sjukdom. Jag gick med obestämbar feber förra sommaren; det visade sig vara tvar efter tre läkarbesök och två penicillinkurer. Att träna med en sådan sjukdom i kroppen kan vara direkt livsfarligt.
Feber kan vara en indikation på annan sjukdom. Jag gick med obestämbar feber förra sommaren; det visade sig vara tvar efter tre läkarbesök och två penicillinkurer. Att träna med en sådan sjukdom i kroppen kan vara direkt livsfarligt.
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 11:14På den tiden då jag var mycket sjuk så minns jag att jag alltid blev sjuk till helgen då jag tillät kroppen att ge upp. Jag fick definitivt uppfattningen att man kan påverka sjukdom mentalt.
Nuförtiden är jag i stort sett aldrig förkyld, ungefär 1 gång/5
På den tiden då jag var mycket sjuk så minns jag att jag alltid blev sjuk till helgen då jag tillät kroppen att ge upp. Jag fick definitivt uppfattningen att man kan påverka sjukdom mentalt.
Nuförtiden är jag i stort sett aldrig förkyld, ungefär 1 gång/5