Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 11:40Friska och härdade löpare slipper från förkylningar och de flesta andra sjukdomar. Bästa sättet att härdas är att springa hela hösten i shorts och bar överkropp och i samband med löpandet ta bada i höstkall sjö. Om man börjar redan på höstkanten, så vänje
Friska och härdade löpare slipper från förkylningar och de flesta andra sjukdomar. Bästa sättet att härdas är att springa hela hösten i shorts och bar överkropp och i samband med löpandet ta bada i höstkall sjö. Om man börjar redan på höstkanten, så vänje
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 09:15Efter att ha varit förkyld i en vecka var jag ute och testsprang. Första gången brände det i luftrören men andra gången kändes det bättre. Sedan har jag inte kunnat träna och nu sedan ett par dagar har jag fått hosta som kommer från lungorna och öronen är
Efter att ha varit förkyld i en vecka var jag ute och testsprang. Första gången brände det i luftrören men andra gången kändes det bättre. Sedan har jag inte kunnat träna och nu sedan ett par dagar har jag fått hosta som kommer från lungorna och öronen är
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 09:27Vad man skall undvika är främst lunginflamation (ont i halsen) och hjärtmuskelinflamation (feber).
Mitt problem är att dra gränsen för hur mycket halsont är OK. Väntar jag på perfekt blir det en hel vecka extra efter en förkylning.
Vad man skall undvika är främst lunginflamation (ont i halsen) och hjärtmuskelinflamation (feber).
Mitt problem är att dra gränsen för hur mycket halsont är OK. Väntar jag på perfekt blir det en hel vecka extra efter en förkylning.
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 11:36Förstår inte hur folk på ett internetforum kan påstå att förkylningar bara är mentalt och att halsont inte är något att bry sig i.
http://www.svenskidrottsmedicin.se/fyss/artiklar/infe.html
Förstår inte hur folk på ett internetforum kan påstå att förkylningar bara är mentalt och att halsont inte är något att bry sig i.
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 12:08Andreas:Vilken intressant artikel!
Andreas:Vilken intressant artikel!
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 13:08Håller med, förkylning sitter bara i huvudet >.<
Håller med, förkylning sitter bara i huvudet >.<
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 13:08Andreas: Jag tror inte någon har påstått att förkylningar inte är reella.
Ordet mentalt användes för att hävda att man kan påverka om man blir sjuk eller när man blir sjuk.
Andreas: Jag tror inte någon har påstått att förkylningar inte är reella.
Ordet mentalt användes för att hävda att man kan påverka om man blir sjuk eller när man blir sjuk.
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 13:12(t+)
(t+)
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 17:51Ok Peter, så kan man ju också tänka om man vill.
Ok Peter, så kan man ju också tänka om man vill.
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 18:08Är jag snorig så tränar jag men har jag känningar i halsen så tar jag det definitivt lugnt.
Hade minst 3 träningsuppehåll i vintras som hade kunnat förkortas avsevärt om jag hade följt den devisen.
Är jag snorig så tränar jag men har jag känningar i halsen så tar jag det definitivt lugnt.
Hade minst 3 träningsuppehåll i vintras som hade kunnat förkortas avsevärt om jag hade följt den devisen.