Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFörkylning och löpning
You need to log in to create posts and topics.

Friska och härdade löpare slipper från förkylningar och de flesta andra sjukdomar. Bästa sättet att härdas är att springa hela hösten i shorts och bar överkropp och i samband med löpandet ta bada i höstkall sjö. Om man börjar redan på höstkanten, så vänje

Efter att ha varit förkyld i en vecka var jag ute och testsprang. Första gången brände det i luftrören men andra gången kändes det bättre. Sedan har jag inte kunnat träna och nu sedan ett par dagar har jag fått hosta som kommer från lungorna och öronen är

Vad man skall undvika är främst lunginflamation (ont i halsen) och hjärtmuskelinflamation (feber).

Mitt problem är att dra gränsen för hur mycket halsont är OK. Väntar jag på perfekt blir det en hel vecka extra efter en förkylning.

Förstår inte hur folk på ett internetforum kan påstå att förkylningar bara är mentalt och att halsont inte är något att bry sig i.

http://www.svenskidrottsmedicin.se/fyss/artiklar/infe.html

Andreas:Vilken intressant artikel!

Håller med, förkylning sitter bara i huvudet >.<

Andreas: Jag tror inte någon har påstått att förkylningar inte är reella.
Ordet mentalt användes för att hävda att man kan påverka om man blir sjuk eller när man blir sjuk.

(t+)

Ok Peter, så kan man ju också tänka om man vill.

Är jag snorig så tränar jag men har jag känningar i halsen så tar jag det definitivt lugnt.
Hade minst 3 träningsuppehåll i vintras som hade kunnat förkortas avsevärt om jag hade följt den devisen.