Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningförkylning/träning
You need to log in to create posts and topics.

Jag har varit förkyld ett par dagar och känner mig fortfarande lite småhängig, småsnorar lite men inte så farligt. När kan man börja träna igen?
Promenader går ju bra men när kan man börja jogga? Hur gör ni?

Jag tränar så fort jag orkar, tjänns det halvtugnt blir det halverad distans och reducerad fart. Funkar bra för mig, men behöver inte passa andra individer.

Låter smart, det ska jag nog prova. 🙂

Jag brukar springa med snuva, men aldrig med hosta. Känenr jag mig i övrigt frisk och pigg så är det ok tycker jag.

Om man har ont i halsen eller feber ska man aldrig träna. I övrigt är det lite upp till ens eget omdöme om man tycker att man kan träna, och i så fall hur hårt. Om man belastar kroppen med hård träning orkar den inte återhämta sig efter både träning och s

Jag är sån att jag behöver få veta varför när någon säger att någonting är farligt.

Här finns en intressant artikel om infektioner och träning:
http://www.svenskidrottsmedicin.se/fyss/artiklar/infe.html

"Det är vid de första infektionssymtomen såsom feber, al

Jo att man inte ska träna i början när man är förkyld visste jag, och att man ska vänta tills man är bättre. Frågan är snarare HUR mkt bättre man måste må. *funderar* Om man måste vänta tills man är helt tiptop eller om det går bra att träna fast man smås

Man brukar ofta prata om färgen på snoret... Grönt dåligt/ofärgat bra (tror jag det var) Någon som kan verifiera?

Lindy, Du måste må helt bra. Inte bara "lite bättre" eller "sådär" eller "halvbra"...utan pigg och fräsch. Men, att Du ff snorar, har nästäppa eller hostar till då och då behöver inte betyda att Du inte kan träna.

Jag sprang GBG-varvet med alla de tre s

Ju segare och större bitar som flyger iväg, så är man krasslig.
Vid vanligt snor som rinner är det oftast bara "luftfuktaren" i bihålorna som jobbar.