Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 18:22Det är inte farligt att träna om man är förkyld. Hostar du och har ont i halsen däremot kanske det är bättre att avvakta.
Det är inte farligt att träna om man är förkyld. Hostar du och har ont i halsen däremot kanske det är bättre att avvakta.
Quote from Magnus Gelang on 3 July 2008, 18:32"Gult snor farligt att träna, grönt dito träna lätt. "
Jag har hört så här:
Genomskinligt lätt rinnande snor = allergi, eller kyla eller andra "icke-farliga" saker
Gult snor = virus-infektion
Grönt snor = bakteriell infektion.
"Gult snor farligt att träna, grönt dito träna lätt. "
Jag har hört så här:
Genomskinligt lätt rinnande snor = allergi, eller kyla eller andra "icke-farliga" saker
Gult snor = virus-infektion
Grönt snor = bakteriell infektion.
Quote from Funbeat user on 3 July 2008, 22:14Jag hoppas innerligt att ingen tänker ge bildexempel.
Jag hoppas innerligt att ingen tänker ge bildexempel.
Quote from Francesco Maria Di Campli on 4 July 2008, 10:09Ha ha nä nåt bildexempel behövs inte...
Har för övrigt blivit MER förkyld nu så nu ska jag gå och köpa naturläkemedel.
Träningen får vänta.
Blir nog en promenad idag också dock.
Ha ha nä nåt bildexempel behövs inte...
Har för övrigt blivit MER förkyld nu så nu ska jag gå och köpa naturläkemedel.
Träningen får vänta.
Blir nog en promenad idag också dock.
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 13:22Jag håller med Sylvia, jag kollar ALLTID vilopulsen, och jag brukar ligga mellan 55 och 60. Senast jag var förkyld så låg vilopulsen på 70-75, så då var det big no no att träna. Efter ca en vecka var pulsen åter normal och då började jag LÅNGSAMT igen.
/
Jag håller med Sylvia, jag kollar ALLTID vilopulsen, och jag brukar ligga mellan 55 och 60. Senast jag var förkyld så låg vilopulsen på 70-75, så då var det big no no att träna. Efter ca en vecka var pulsen åter normal och då började jag LÅNGSAMT igen.
/
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 21:39Förkylningar är knepiga. Jag är mkt sällan sjuk, brukar vara förkyld 1 eller max 2 ggr per år. Men för mig är sjukdomsförloppet nästan alltid följande:
Börjar med halsont, utan andra symtom förutom en gradvis ökande trötthet i kroppen.
Efter ett par daga
Förkylningar är knepiga. Jag är mkt sällan sjuk, brukar vara förkyld 1 eller max 2 ggr per år. Men för mig är sjukdomsförloppet nästan alltid följande:
Börjar med halsont, utan andra symtom förutom en gradvis ökande trötthet i kroppen.
Efter ett par daga
Quote from Bjarne Lewin on 6 July 2008, 11:34Hej Göran!
Jag har en liknande hosta som du fasst snäppet mer långvarig!
Är den aktiv så triggas det av skifte i luftemperatur och luftfuktighet, som det ofta blir vid löpträning. Dessutom så är man ju oftast förkyld på hösten och vintern. Något som un
Hej Göran!
Jag har en liknande hosta som du fasst snäppet mer långvarig!
Är den aktiv så triggas det av skifte i luftemperatur och luftfuktighet, som det ofta blir vid löpträning. Dessutom så är man ju oftast förkyld på hösten och vintern. Något som un
Quote from Funbeat user on 6 July 2008, 19:24Generellt gäller: Är man sjuk så springer man inte, utan då cyklar man istället.
Generellt gäller: Är man sjuk så springer man inte, utan då cyklar man istället.
Quote from Funbeat user on 6 July 2008, 21:15Varför skulle man göra det?
Varför skulle man göra det?
Quote from Funbeat user on 6 July 2008, 23:33Anders L: Klockren, vet inte HUR många gånger jag har tillämpat den regeln. Funkar alltid! Och det är bara när man är riktigt, riktigt illa däran som man simmar 🙂
Anders L: Klockren, vet inte HUR många gånger jag har tillämpat den regeln. Funkar alltid! Och det är bara när man är riktigt, riktigt illa däran som man simmar 🙂