Quote from Lotta Lindström on 13 July 2008, 18:14Visst kan man skaka ur saliven ur lungplus, men jag tycker inte den håller värmen riktigt när det är kallt ute.
Visst kan man skaka ur saliven ur lungplus, men jag tycker inte den håller värmen riktigt när det är kallt ute.
Quote from Funbeat user on 13 July 2008, 21:06Vilopuls behöver inte alls vara en bra metod för att avgöra hur sjuk man är. Jag har i princip helt oförändrad vilopuls när jag är sjuk. Eventuell ökning ligger inom den normala variationen från dag till dag.
Jag lyssnade på ett radioprogram för några må
Vilopuls behöver inte alls vara en bra metod för att avgöra hur sjuk man är. Jag har i princip helt oförändrad vilopuls när jag är sjuk. Eventuell ökning ligger inom den normala variationen från dag till dag.
Jag lyssnade på ett radioprogram för några må
Quote from Funbeat user on 21 July 2008, 18:07Min pappa jobbade i ladugården (tungt arbete) när han var jättesjuk och förkyld. Han fick då hjärtmuskelinflammation - inte att leka med. Han fick dock, som tur var, inga men efter det.
Min pappa jobbade i ladugården (tungt arbete) när han var jättesjuk och förkyld. Han fick då hjärtmuskelinflammation - inte att leka med. Han fick dock, som tur var, inga men efter det.
Quote from Funbeat user on 25 October 2008, 12:47Oj vad gnällig jag känner mig... men i alla fall 😉
Jag har varit lite små förkyld och haft ont i halsen sedan förra lördagen dvs 1 vecka nu.... Gör ont när jag sväljer, har feber lite då och då, hostar på natten så att jag inte i kan sova så bra, går i s
Oj vad gnällig jag känner mig... men i alla fall 😉
Jag har varit lite små förkyld och haft ont i halsen sedan förra lördagen dvs 1 vecka nu.... Gör ont när jag sväljer, har feber lite då och då, hostar på natten så att jag inte i kan sova så bra, går i s
Quote from Funbeat user on 25 October 2008, 12:54Min fasta övertygelse är att tränar man när man är sjuk frestar man bara på kroppen i onödan. Dessutom ökar man risken för myokardit och andra otrevligheter.
Kroppen kämpar mot en sjukdom, och håller på att fixa det. Då börjar kroppens ägare motionerna f
Min fasta övertygelse är att tränar man när man är sjuk frestar man bara på kroppen i onödan. Dessutom ökar man risken för myokardit och andra otrevligheter.
Kroppen kämpar mot en sjukdom, och håller på att fixa det. Då börjar kroppens ägare motionerna f
Quote from Funbeat user on 25 October 2008, 18:54Jennika:
så länge du har ont i halsen ska du inte träna
Är det bara snuva är det ingen fara men halsont är farligt att träna med, du kan få hjärtmuskelinflammation om du har otur!
Jennika:
så länge du har ont i halsen ska du inte träna
Är det bara snuva är det ingen fara men halsont är farligt att träna med, du kan få hjärtmuskelinflammation om du har otur!
Quote from Funbeat user on 25 October 2008, 21:36Har precis varit förkyld jag med... hade ont i halsen i början, blev hes och tappade rösten. Nu mår jag bra förutom att jag hostar en massa på natten (vilket inte gör ont, blir mest lite trött av det). Ska man vänta med att träna tills hostan lagt sig, el
Har precis varit förkyld jag med... hade ont i halsen i början, blev hes och tappade rösten. Nu mår jag bra förutom att jag hostar en massa på natten (vilket inte gör ont, blir mest lite trött av det). Ska man vänta med att träna tills hostan lagt sig, el
Quote from Funbeat user on 25 October 2008, 22:55Angående snorets färg - min gympalärare gjorde följande indelning:
- Grönt: illa
- Gult: mindre bra
- Ofärgat: inget att bry sig omVet inget om skillnaden mellan grönt och gult, men att ofärgat är ofarligt tycker jag känns rimligt.
Angående snorets färg - min gympalärare gjorde följande indelning:
- Grönt: illa
- Gult: mindre bra
- Ofärgat: inget att bry sig om
Vet inget om skillnaden mellan grönt och gult, men att ofärgat är ofarligt tycker jag känns rimligt.
Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 11:49Själv har jag inte kunnat träna sen i september. I morgon fyra veckor sen. Buhuhuhu
Gråter varje gång jag ser en löpare och förbannar denna förkylning/snorighet/halsont som aldrig vill gå över.
🙁 Gojan
Själv har jag inte kunnat träna sen i september. I morgon fyra veckor sen. Buhuhuhu
Gråter varje gång jag ser en löpare och förbannar denna förkylning/snorighet/halsont som aldrig vill gå över.
🙁 Gojan
Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 17:21Jag har inte kunnat rasta löparskorna på 8 veckor nu... SÄMST!
men jag undrar - är det skillnad på stykreträning och konditionsträning i det här fallet?"Får" man träna styrka även om man inte är helt 100?
Jag har inte kunnat rasta löparskorna på 8 veckor nu... SÄMST!
men jag undrar - är det skillnad på stykreträning och konditionsträning i det här fallet?
"Får" man träna styrka även om man inte är helt 100?