Quote from Funbeat user on 29 October 2008, 08:05Sessy:
Själv händer det att jag tränar styrketräning utan att vara helt återställd efter en förkylning.
Men som Pontus skrev ovan ”Om man har ont i halsen eller feber ska man aldrig träna”. Detta gäller även styrketräning.
Sessy:
Själv händer det att jag tränar styrketräning utan att vara helt återställd efter en förkylning.
Men som Pontus skrev ovan ”Om man har ont i halsen eller feber ska man aldrig träna”. Detta gäller även styrketräning.
Quote from Funbeat user on 29 October 2008, 08:18Förkylningar m m är inte binära. Ej heller intensiteten på träningspassen. Man kan prova sig försiktigt fram till vad som funkar.
Förkylningar m m är inte binära. Ej heller intensiteten på träningspassen. Man kan prova sig försiktigt fram till vad som funkar.
Quote from Funbeat user on 29 October 2008, 08:58Jag har varit hyffsat pigg på morgonen men på eftermiddagen kommer huvudvärk och lite irritation i ögonen. Samma visa ett par dagar nu. Tror ni att det är ok att träna?
Jag har varit hyffsat pigg på morgonen men på eftermiddagen kommer huvudvärk och lite irritation i ögonen. Samma visa ett par dagar nu. Tror ni att det är ok att träna?
Quote from Funbeat user on 29 October 2008, 19:19Jag önskade att var och en kunde känna o bedöma huruvida man är frisk för träning eller ej.
Men jag vet av erfarenhet att vissa människor är mer träningsfreak än vad de innehar förnuft. Därför är det lätt hänt att de inte skippar träningen vid t ex förk
Jag önskade att var och en kunde känna o bedöma huruvida man är frisk för träning eller ej.
Men jag vet av erfarenhet att vissa människor är mer träningsfreak än vad de innehar förnuft. Därför är det lätt hänt att de inte skippar träningen vid t ex förk
Quote from Funbeat user on 29 October 2008, 19:41Det som alltid ställer till det i denna diskussionen är ju definitionen av förkylning.
Idrottsläkare säger ju att så länge man bara har snuva (inte feber eller ont i halsen) så innebär det ingen ökad risk att träna.
Ordet förkylning innefattar dock hela d
Det som alltid ställer till det i denna diskussionen är ju definitionen av förkylning.
Idrottsläkare säger ju att så länge man bara har snuva (inte feber eller ont i halsen) så innebär det ingen ökad risk att träna.
Ordet förkylning innefattar dock hela d
Quote from Camilla Höög on 29 October 2008, 19:43Sedan tränar många så hårt och söker snabba resultat att de överbelastar kroppen och den hinner inte återhämta sig och då drar man väldigt lätt på sig förkylningar och skador.
Ta det lugnt och ha kul. Resultaten kommer.
Sedan tränar många så hårt och söker snabba resultat att de överbelastar kroppen och den hinner inte återhämta sig och då drar man väldigt lätt på sig förkylningar och skador.
Ta det lugnt och ha kul. Resultaten kommer.
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 17:22hur ska man göra då när man måste träna för annars skiter sig arbetslivet men jag har haft hosta till och från i ett par månader? inge fel på mig enligt läkarna men hostan vägrar ge med sig. vadan göra?
hur ska man göra då när man måste träna för annars skiter sig arbetslivet men jag har haft hosta till och från i ett par månader? inge fel på mig enligt läkarna men hostan vägrar ge med sig. vadan göra?
Quote from Elias Engqvist on 30 October 2008, 17:29Sluta röka? Annars kanske det är dags att byta läkare? Läkare är inte heller felfria!
Sluta röka? Annars kanske det är dags att byta läkare? Läkare är inte heller felfria!
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 17:32röker icke, å har haft kontakt med 3 läkare å 2 sköterskor, på olika platser i sverigem, men de e inge fel på mig säger de.
röker icke, å har haft kontakt med 3 läkare å 2 sköterskor, på olika platser i sverigem, men de e inge fel på mig säger de.
Quote from Elias Engqvist on 30 October 2008, 17:34Då är det nog bara inbillning 🙂
Då är det nog bara inbillning 🙂