Quote from Funbeat user on 3 November 2008, 17:22om jag känner mig krasslig och vet att det kommer gå lite sämre på träningen blir jag ändå lite knäck ibland när man tränat för att bli bättre på något och jag måste bli bättre på det. kan inte mota in i mitt huvud att jag är krasslig och resultaten blir
om jag känner mig krasslig och vet att det kommer gå lite sämre på träningen blir jag ändå lite knäck ibland när man tränat för att bli bättre på något och jag måste bli bättre på det. kan inte mota in i mitt huvud att jag är krasslig och resultaten blir
Quote from Funbeat user on 3 November 2008, 21:20Olof: Visst är det så att en mindre frustrerad själ gör att man kan förlika sig bättre med att man är förkyld. 🙂
Eva: Träna något annat än det du kämpar för att bli bra i. Passa på och utnyttja tiden då du inte är helt alert med att göra något du norma
Olof: Visst är det så att en mindre frustrerad själ gör att man kan förlika sig bättre med att man är förkyld. 🙂
Eva: Träna något annat än det du kämpar för att bli bra i. Passa på och utnyttja tiden då du inte är helt alert med att göra något du norma
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 10:50Det är fullt möjligt att få hjärtmuskelinflammation med bara snuva också. Jag lyckades med den bedriften för några år sedan. Inget halsont alls, bara en ordentlig snuva. Hoppade i vattnet för att köra Vansbro och sedan var den säsongen förstörd...
Det är fullt möjligt att få hjärtmuskelinflammation med bara snuva också. Jag lyckades med den bedriften för några år sedan. Inget halsont alls, bara en ordentlig snuva. Hoppade i vattnet för att köra Vansbro och sedan var den säsongen förstörd...
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 10:30Nya fakta i ämnet?
http://www.nytimes.com/2008/12/25/health/nutrition/25best.html?_r=1&ref=fitnessandnutrition
Fast själv är jag skeptiskt till en del vetenskapliga rön som dyker upp i dec/jan varje år....
Nya fakta i ämnet?
Fast själv är jag skeptiskt till en del vetenskapliga rön som dyker upp i dec/jan varje år....
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 11:32Fast sa den där artikeln egentligen _något_ nytt?
Konklusionen var väl att med en förkylning med snuva/nysningar så kunde man fortsätta träna som vanligt men att de inte visste/hade undersökt vad som gällde med feber eller förkylningar som satt som halson
Fast sa den där artikeln egentligen _något_ nytt?
Konklusionen var väl att med en förkylning med snuva/nysningar så kunde man fortsätta träna som vanligt men att de inte visste/hade undersökt vad som gällde med feber eller förkylningar som satt som halson
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 15:20Kanske inte, men att man skulle bli frisk lika fort av att fortsätta träna? Slutsats i en undersökning med endast 34 personer delade i två grupper. Låter lite svagt som både bevisföring och uppmaning, och speciellt i en fråga som uppmana en att kanske ta
Kanske inte, men att man skulle bli frisk lika fort av att fortsätta träna? Slutsats i en undersökning med endast 34 personer delade i två grupper. Låter lite svagt som både bevisföring och uppmaning, och speciellt i en fråga som uppmana en att kanske ta
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 19:54Det här handlar nog om att hitta rätt balans. Vid fysiska ansträngningar sänker man kroppens immunförsvar tillfälligtvis. Regelbunden fysisk träning bygger bygger däremot upp samma immunförsvar på längre sikt.
Då kan man tänka sig att om man under en va
Det här handlar nog om att hitta rätt balans. Vid fysiska ansträngningar sänker man kroppens immunförsvar tillfälligtvis. Regelbunden fysisk träning bygger bygger däremot upp samma immunförsvar på längre sikt.
Då kan man tänka sig att om man under en va
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 21:04Känner man sig återställd så kan man ju alltid testa. Kör en stund. Känns det bra så räcker det med en kortare sträcka. Nästa kan vara lite längre.
Sunt förnuft kommer man långt med.
Känner man sig återställd så kan man ju alltid testa. Kör en stund. Känns det bra så räcker det med en kortare sträcka. Nästa kan vara lite längre.
Sunt förnuft kommer man långt med.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 14:04http://www.fhi.se/upload/PDF/2004/rapporter/fyssen.pdf
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 15:25Det där dokumentet hade pondus, till skillnad mot skräpundersökningen jag länkade till! Kapitel 18 berättade ju en hel del. Men inte att man skulle bli bättre i en förkylning om man fortsätter träna.
Micke: Det där att träning stärker immunförsvaret låte
Det där dokumentet hade pondus, till skillnad mot skräpundersökningen jag länkade till! Kapitel 18 berättade ju en hel del. Men inte att man skulle bli bättre i en förkylning om man fortsätter träna.
Micke: Det där att träning stärker immunförsvaret låte