Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningförkylning/träning
You need to log in to create posts and topics.

Gult snor farligt att träna, grönt dito träna lätt.

Lindy H, jag håller med silvia, du måste må riktigt bra om du ska träna annars är de inte bra för hjärta

"du måste må riktigt bra om du ska träna annars är de inte bra för hjärta "

Det är inte sant. Om man bara skulle träna när man ska "må riktigt bra", så skulle det vara väldigt sällan man fick in ett träningspass. Är man lite förkyld går det utmärkt att t

linus jag hade ingen feber men var väldig snuvig , jag fick inte lov att träna spinning eller löpband ,jag blev hemskickad

Madelene, det är bra du själv som kan avgöra hur dålig du är och om du ska träna eller inte. Det är inget vi kan se härifrån. Jag säger bara att många ser förkylningar/snuva, dåligt väder, skoskav, trötthet efter jobbet, etc etc som ursäkter för att inte

linus ja de håller jag med om att de är många som har bra ursäkter

Jag tycker att man ska känna efter själv hur det känns i kroppen, det kan ingen annan veta.

Känns det ok så tränar man, annars låter man bli. Kanske bättre att vänta en extra dag än att träna för tidigt och få återfall och inte kunna träna på en tid igen

"Gult snor farligt att träna, grönt dito träna lätt."

Njä, det är inte ett särskilt säkert sätt att avgöra om man kan träna eller inte.

Att snuvan är färgad beror på ansamling av döda celler. Det är dels slemhinneceller och dels immunceller som dör när

Det var inte meningen som en solklar regel, men vi använde den som en grov tumregel i Brevens IF. Det viktigaste är att känna efter och lyssna på kroppen.

Lite förkylning gör ingenting, som sagt. Många använder det som svepskäl för att slippa träna. Många av mina vänner som vill träna, börjar lite smått, sedan blir dom förkylda och är det i ett halvår.... Om jag känner mig hängig brukar jag ge mig ut ändå m