Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 11:36Jag har en Tacx med effektämätning men upplever att
överföringen mellan bakdäck/trainer är väldigt känslig för
temperatur i mitt uterum, däcket, och hur hårt man skruvar fast cykeln,
så det är nog bättre att spara pengarna till en riktig effektmätare.
Jag har en Tacx med effektämätning men upplever att
överföringen mellan bakdäck/trainer är väldigt känslig för
temperatur i mitt uterum, däcket, och hur hårt man skruvar fast cykeln,
så det är nog bättre att spara pengarna till en riktig effektmätare.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 16:17Har du provat med speciella trainer däck? De skall ha bättre kontakt mot rullen om jag fattat rätt.
Har du provat med speciella trainer däck? De skall ha bättre kontakt mot rullen om jag fattat rätt.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 18:27Jag kör Continentals trainerdäck - landsvägsdäck blir antagligen ganska dyrbart då de slits ut på nolltid - mina Vittoria tog slut direkt.
Jag kör Continentals trainerdäck - landsvägsdäck blir antagligen ganska dyrbart då de slits ut på nolltid - mina Vittoria tog slut direkt.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 18:34En dum fråga från en novis..
Kan jag inte ändra motståndet bara genom att växla?
Både på "rullarna" eller dom sas "vanliga"??Eller e jag rent kass?
En dum fråga från en novis..
Kan jag inte ändra motståndet bara genom att växla?
Både på "rullarna" eller dom sas "vanliga"??
Eller e jag rent kass?
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 19:43Ja, en trainer lägger ett motstånd som man (oftast)
kan reglera. Genom att växla kan man ytterligare öka eller minska det motståndet cyklisten upplever i tramporna.Men för att fritt kunna välja effekt och kadens är det bra att kunna justera
trainerns
Ja, en trainer lägger ett motstånd som man (oftast)
kan reglera. Genom att växla kan man ytterligare öka eller minska det motståndet cyklisten upplever i tramporna.
Men för att fritt kunna välja effekt och kadens är det bra att kunna justera
trainerns
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 21:47aha ok..
aha ok..
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 19:01Kurt Kinetic är bra Trainers!!! Kör på en Roadmachine som är stadig och tyst och är bra att ställa motstånd på!!
Kurt Kinetic är bra Trainers!!! Kör på en Roadmachine som är stadig och tyst och är bra att ställa motstånd på!!
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 20:30Var inne på Sportson i Västerås i lördags och kollade. Han hade en Elite "nånting", sista demoexet som han kunde släppa för 2400 kr. Man kunde inte göra några justeringar alls 🙁 Han sa att den var oljekyld och inte luft men jag gick liksom inte igång på
Var inne på Sportson i Västerås i lördags och kollade. Han hade en Elite "nånting", sista demoexet som han kunde släppa för 2400 kr. Man kunde inte göra några justeringar alls 🙁 Han sa att den var oljekyld och inte luft men jag gick liksom inte igång på
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 22:03Oljekyld? Det var inte "Oljebromsad" som avsågs?
Hittade nämligen en Elite med där motståndet alstras av olja.Ingen aning hur det funkar men det är förvisso ett plus att slippa sladdar.
Oljekyld? Det var inte "Oljebromsad" som avsågs?
Hittade nämligen en Elite med där motståndet alstras av olja.
Ingen aning hur det funkar men det är förvisso ett plus att slippa sladdar.
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 07:00My bad Peter 🙁
Oljebromsad. Så var det. (t+)
My bad Peter 🙁
Oljebromsad. Så var det. (t+)