Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFörslag på trainer
You need to log in to create posts and topics.

Peter.

Självkalrt, det glömde jag. Ett Tacx, Sweat Cover (T1365) eller någon annan typ av skydd tycker jag att man ska ha på cykeln. Och sen är det frågan om man inte ska ha en Tacx, Trainer Mat (T1370) eller någon annan typ av matta. Jag sitter själv i

P.>
Funktionerna är utmärkta, det är kvaliteten jag inte är nöjd med =)

Aj då. Ja då står man där med grisen i säcken eller vad man nu ska kalla det;)

Vänligen

P.

Slänger in en fråga om just tysthet?
Någon som har provat feltemas trainer och även kört dyrare "seriösa" trainers?

Feltemas version uppfyller mina krav just nu, men låter så mkt att jag knappast vågar köra med den inomhus...Ljudet den alstrar hörs LÄTT

Jag har ganska nyligen köpt en Tacx Flow från HiBike i Tüskland. Ca 2400:- inklusive frakt. Naturligtvis väldigt roligt att läsa positivt om den här och så här långt är jag nöjd. Den låter en del men vet inte om man kan säga att det är mycket. Motståndet

Har fått låna en TACX av något slag, men den som använt den innan har kört en cykel med 26 tums hjul. Jag har 28 tums och får nu inte plats i trainern. Någon som vet vad jag ska göra, om jag kan göra något?

Det finns en ratt under bromsen som man kan använda för att justera trycket mot hjulet. Sedan är det en rät bred spak som man använder för att trycka fast bromsen/rullen mot hjulet. Det finns nog inga andra justeringsmöjligheter. (Så är det på min Tacx Sa

På de Tacx vi har hemma, Flow och Satori monterar man bromsenheten i olika fästen som följer med beroende på vad man har för storlek på hjulen.

"Feltemas version uppfyller mina krav just nu, men låter så mkt att jag knappast vågar köra med den inomhus...Ljudet den alstrar hörs LÄTT till grannar både under, ovan och på sidan... och sitta i ett kallt källarförråd känns sådär.

Hur mycket tystare är

Hej Jonas.

Dessa värden har jag mätt upp på en av mina trainer.

W Db Vibb Cad
100. 73. ok ca 95
200. 77. ok ca 95
300. 80. ok ca 95
350. 82. ok ca 9