Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 21:21Hej!
Måste nog tyvärr göra +1 på Johans inlägg om Tacx Fortius. När allt väl spelar som det ska är den fantastisk, men just nu alldeles för mycket strul med undermålig programvara. Förhoppningsvis blir det bättre och bättre. Känns som att Tacx sumpar en
Hej!
Måste nog tyvärr göra +1 på Johans inlägg om Tacx Fortius. När allt väl spelar som det ska är den fantastisk, men just nu alldeles för mycket strul med undermålig programvara. Förhoppningsvis blir det bättre och bättre. Känns som att Tacx sumpar en
Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 22:35Tack P!
Så här skrev en amerikansk utbildningssite:
80 dB - Very noisy Alarm clock; Sink garbage disposal
70 dB - Upper limit for hearing conversation; Vacuum cleaner; Private car
60 dB - Conversation at 1m; Singing birds80 dB verkar högt, låter di
Tack P!
Så här skrev en amerikansk utbildningssite:
80 dB - Very noisy Alarm clock; Sink garbage disposal
70 dB - Upper limit for hearing conversation; Vacuum cleaner; Private car
60 dB - Conversation at 1m; Singing birds
80 dB verkar högt, låter di
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 06:45Min Flow låter inte mycket inne rummet den står, men i trapphuset utanför så brummar det ganska bra. Stengolvet och stenväggarna fortplantar vibrationerna mycket bra så det blir som en högtalare där ute.
Jag skyller det på tysk byggkonst och den totala a
Min Flow låter inte mycket inne rummet den står, men i trapphuset utanför så brummar det ganska bra. Stengolvet och stenväggarna fortplantar vibrationerna mycket bra så det blir som en högtalare där ute.
Jag skyller det på tysk byggkonst och den totala a
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 09:52Hej Jonas.
"80 dB verkar högt, låter din maskin som en avfallskvarn!? Men min Biltematröska gör nog förstås det om den mot all förmodan någonsin skulle drivas av 300W... "
Jag tycker att först vid 450W är ljudnivån lätt störande. Eller rättare sagt att
Hej Jonas.
"80 dB verkar högt, låter din maskin som en avfallskvarn!? Men min Biltematröska gör nog förstås det om den mot all förmodan någonsin skulle drivas av 300W... "
Jag tycker att först vid 450W är ljudnivån lätt störande. Eller rättare sagt att
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 10:13När det gäller ljud så har jag förstått att de vätskedrivna (kallas det så?) ska vara tystare, t.ex. Elites fluid-varianter.
Någon här som jämfört?Om man köper en utan display, är det nån som har tips på en relativt billig men ändå ok effektmätare man k
När det gäller ljud så har jag förstått att de vätskedrivna (kallas det så?) ska vara tystare, t.ex. Elites fluid-varianter.
Någon här som jämfört?
Om man köper en utan display, är det nån som har tips på en relativt billig men ändå ok effektmätare man k
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 12:01Driva den är jag rädd att du får göra själv, det är bromsningen vätskan är bra på 😉
Driva den är jag rädd att du får göra själv, det är bromsningen vätskan är bra på 😉
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 12:50Mattias.
"vätskedrivna (kallas det så?)"
Nej det gör det inte;)
De vätskedrivna, dom skall du hålla dig långt ifrån, med cykeln;)
Även kallade "kvarnhjul".Men vi förstår vad du menar. Iallafall jag. Mekaniska bromsar alstrar troligen mer ljud än en
Mattias.
"vätskedrivna (kallas det så?)"
Nej det gör det inte;)
De vätskedrivna, dom skall du hålla dig långt ifrån, med cykeln;)
Även kallade "kvarnhjul".
Men vi förstår vad du menar. Iallafall jag. Mekaniska bromsar alstrar troligen mer ljud än en
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 14:04Ja, vätskedrivna var förstås fel att kalla dem... (#)
Men att de sägs vara tystare vet jag, det jag undrade var bara om någon testat och jämfört...
Ja, vätskedrivna var förstås fel att kalla dem... (#)
Men att de sägs vara tystare vet jag, det jag undrade var bara om någon testat och jämfört...
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 18:26Mitt intryck är att en hel del av ljudet på trainer kommer från cykelns drivlina och därför är det nog svårt att få det helt tyst.
Mitt intryck är att en hel del av ljudet på trainer kommer från cykelns drivlina och därför är det nog svårt att få det helt tyst.
Quote from Lars Mörrby on 25 November 2010, 18:46Om man kan ställa cykeln/trainern på en ljudisolerande matta så slipper man vibrationer som överförs via golvet - betydligt tystare än tex trägolv.
Vi har 2cm tjock gummimatta på golvet i träningsrummet där bla cykeln står nu på vintern. Funkar utmärkt.
Om man kan ställa cykeln/trainern på en ljudisolerande matta så slipper man vibrationer som överförs via golvet - betydligt tystare än tex trägolv.
Vi har 2cm tjock gummimatta på golvet i träningsrummet där bla cykeln står nu på vintern. Funkar utmärkt.