Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFörslag på trainer
You need to log in to create posts and topics.

Eller kanske en Tacx, Trainer Mat (T1370)

http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/tacx-trainer-mat.html

Eller motsv. Dom är ju liksom till för detta.

Vänligen

P.

Funkar finfint med en gammal trasmatta. Man behöver inte bry sig om det blir svettig.

Tar en Trainermatta även bort oljud, tycker mer det ser ut som en väldigt grund pool, men det kanske räcker med en tunn bit gummi som ljudisolerare???

Hej Mathias.

Ja den sänker ljudnivån på något mystiskt sätt. Förmodligen vibrationsljudet.

"Skyddsmatta att placera under cykeln/trainern när du tränar på parkettgolvet

Skyddar golvytan mot svett och repor

Sänker ljudnivån"

Vänligen

P.

P, glöm inte:

"och kostar ohemult mycket mer än ett 99 kronors liggunderlag som gör i stort sätt samma jobb (och som man antagligen redan har hemma)"

Jag har fått låna en Tacx Bushido för att testa lite, och det första intrycket är mycket positivt. Hitills har jag bara testat stand-alone, men den ska gå att köra mot en dator också. Kanske kan vara något för den som funderar på att köpa. Till skillnad f

Johan.

Visst sjuton är det så och då är ändå Tacx relativt billig om man jämför den med Elite, Trainer Mat. Ca 1000:- med lite frakt och så.
Fan det är ju 10-12 liggunderlag det, om man handlar på bla CO.
visst dom är säkert bättre de där mattorna, men

En trasmatta suger upp svetten... och dämpar bra 🙂

Hej Börje.

Den där ser onekligen intressant ut. Dock så är den klart dyrare än en Flow. men fördelen är som du skriver att den till skillnad från Tacx Flow inte behöver kopplas in i vägguttaget.

"Jag har fått låna en Tacx Bushido för att testa lite, och

Lite längre vill jag allt testa P. ... 😉

Man kan justera effekten i steg om 10W och det går att koppla in den trådlöst mot en dator (man stoppar in en ANT+ sticka i en ledig USB port). Sedan är det samma VR programvara som till Tacx Fortius, så man kan