Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 15:41Om jag har fattat det rätt är det så att med de vätskebromsade behöver man inte ha någon spak att ställa motstånd med, eftersom dessa ger progressivt motstånd, det vill säga, vätskan ger högre motstånd ju snabbare rullen snurrar. Så vill man ha mer motstå
Om jag har fattat det rätt är det så att med de vätskebromsade behöver man inte ha någon spak att ställa motstånd med, eftersom dessa ger progressivt motstånd, det vill säga, vätskan ger högre motstånd ju snabbare rullen snurrar. Så vill man ha mer motstå
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 19:07Finns det videos där man får uppmaningar, för oss som inte äger en VR trainer.
T.ex så startar man på läge 2, sen kommer det en backe då ska man öka +2 etc.
Alternativt, att det står vilken % AHR man bör hålla, t.ex öka i uppförsbackar, och nedför så ka
Finns det videos där man får uppmaningar, för oss som inte äger en VR trainer.
T.ex så startar man på läge 2, sen kommer det en backe då ska man öka +2 etc.
Alternativt, att det står vilken % AHR man bör hålla, t.ex öka i uppförsbackar, och nedför så ka
Quote from Lars Mörrby on 21 November 2010, 19:09Spinervals
Spinervals
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 19:59Några personer har varit inne på rullar och jag är lite nyfiken på det just nu. Jag inser att det är något delvis annat än en trainer eftersom man inte kan lägga på något motstånd, men det som lockar mig är att rullar tränar balans och stabilitet och på s
Några personer har varit inne på rullar och jag är lite nyfiken på det just nu. Jag inser att det är något delvis annat än en trainer eftersom man inte kan lägga på något motstånd, men det som lockar mig är att rullar tränar balans och stabilitet och på s
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 22:09http://www.youtube.com/watch?v=AKEHoA_xl-U&feature=more_related
Quote from Funbeat user on 21 November 2010, 22:29😀
Naajs... jag kan riktigt känna hur harmonisk och jämn cyklingen skulle bli efter några timmar på den där.
Å andra sidan är vägarna inte direkt i toppskick häromkring, så om jag vill ha verklighetstrogen träning.... så kanske... hmm... eller inte...
😀
Naajs... jag kan riktigt känna hur harmonisk och jämn cyklingen skulle bli efter några timmar på den där.
Å andra sidan är vägarna inte direkt i toppskick häromkring, så om jag vill ha verklighetstrogen träning.... så kanske... hmm... eller inte...
Quote from Funbeat user on 22 November 2010, 09:08Mikael!
http://www.elite-it.com här hittar du med motstånd
http://www.youtube.com/watch?v=sVbwngNoHm0&feature=related
Det är bara att vispa!
Mikael!
http://www.elite-it.com här hittar du med motstånd
Det är bara att vispa!
Quote from Funbeat user on 22 November 2010, 11:35Tacx T1680 Flow är den trainern som jag skulle välja om jag inte ska ha en som man kan köra mot PC. Den har de funktioner som jag ser som bra och till ett rimligt pris.
Sen kanske det finns de med samma funktioner eller så. Men Tacx T1680 Flow är den som
Tacx T1680 Flow är den trainern som jag skulle välja om jag inte ska ha en som man kan köra mot PC. Den har de funktioner som jag ser som bra och till ett rimligt pris.
Sen kanske det finns de med samma funktioner eller så. Men Tacx T1680 Flow är den som
Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 16:02Instämmer med föregående. En Flow ger det mesta man behöver.
Har man mycket pengar kan man överväga de trådlösa modellerna
för cykeln ser ut lite som ett operationsbord med alla sladdarna.Rekommenderar oxå plastskydd (åtminstone för cykelt) för det blir
Instämmer med föregående. En Flow ger det mesta man behöver.
Har man mycket pengar kan man överväga de trådlösa modellerna
för cykeln ser ut lite som ett operationsbord med alla sladdarna.
Rekommenderar oxå plastskydd (åtminstone för cykelt) för det blir
Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 16:23Baserat på mina egna erfarenheter efter någon månad med Tacx Fortius så är mitt råd att välja något annat...
Baserat på mina egna erfarenheter efter någon månad med Tacx Fortius så är mitt råd att välja något annat...