Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFörvara löparskor
You need to log in to create posts and topics.

Mina skor luktar en del efter några pass i leran. Stinker är väl tyvärr en bättre beskrivning. Var/hur brukar ni förvara era?
Funderade på att köra dem i maskinen men det ska inte vara bra har jag hört.
Jag bor i lägenhet så inga tips om farstun/garage el

Rätt upp o ner i hallen, de e nog inte det som stinker värst i min lägenhet, men så e jag ju singel oxxå... Köra i tvättmaskinen tror jag inte e nyttigt.

Efter ett pass i leran så vill dom väl ha en varm dusch, precis som du?
Sen är det bara att hänga dom på tork på nåt ställe med bra ventilation. Eventuellt lite tidningspapper i första natten.

Luktar dom verkligen? Då lär en natt i frysen ta bort doften.

Förstår inte riktigt vitsen att pjoska med dem - efter nästa pass stinker de väl isåfall lika illa igen?

Frysen funkar om man inte läst för mycket termodynamik. I korthet: "allting sprider sig" och "ingenting försvinner" ... mums mums i lilla frysen 😀

Jo jag är ju singel också, men om detta nu skulle ändras så hoppas jag hitta en bättre lösning. 🙂
Frysen är ju bara en temporär lösning.
Vinna på Lotto och köpa nya skor inför varje runda? 🙂

Rättelse: lägg dom "i en plastpåsen" i frysen
Tanken är väl att det är bakterier som mumsar på dina skitiga och svettiga skor och att dom inte överlever en natt i -15 grader. Fan trot...

Kör man mycket lera håller skorna mycket längre om man efter varje lerpass sköljer rent dom (funkar bra med kallvatten i köksslasken också), innersula och sko för sig, och sedan låter dem torka över natten med tidningspapper i.

Jag har för mig att bakterier inte dör i kyla. De går i dvala, bara, och slutar föröka sig. Värme däremot tar kål på de flesta bakterierna, OM det är tillräckligt varmt.

Skölja med bara vatten, inget diskmedel eller tvål? Provas efter nästa runda.
Ska testa med frysen inatt och se vad som händer.
Det kan inte bli sämre iallafall..

2 eller 3 par skor att varva med så att de kan torka ordentligt i mellan passen, samt skölja av skorna som de beskrev ovan, jag hade också problem med ovanstående även med vardagsskor innan jag började använda fler par, detta gällde framförallt skor som e