Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 13:33Men är det verkligen leran som är "lukt"-problemet då? Jag är ju tjej o vi varken fiser eller har fotsvett... 😉 Mot fotsvett har jag således inga tips alls.
Mina jogging träffar lera varannan dag över hela höst-vinter-vårsäsong o jag pjottrar inte ett d
Men är det verkligen leran som är "lukt"-problemet då? Jag är ju tjej o vi varken fiser eller har fotsvett... 😉 Mot fotsvett har jag således inga tips alls.
Mina jogging träffar lera varannan dag över hela höst-vinter-vårsäsong o jag pjottrar inte ett d
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 13:36Nja du har nog delvis rätt, en blandning mellan fot och och dåligt torkade skor som varit genomsura. De luktar annorlunda än mina andra skor. 🙂
Experiment frys är påbörjat.
Tänker köpa nya till våren, har förstört ett par skor redan när jag glömde dem i
Nja du har nog delvis rätt, en blandning mellan fot och och dåligt torkade skor som varit genomsura. De luktar annorlunda än mina andra skor. 🙂
Experiment frys är påbörjat.
Tänker köpa nya till våren, har förstört ett par skor redan när jag glömde dem i
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 13:38Carina:
"Frysen funkar ungefär lika bra som att kissa i byxorna...det e grejjt ett tag men sen är problemet åter. "njaaa ... kissar man i brallorna uppstår väl problemet ganska så med det samma väl 😉
Carina:
"Frysen funkar ungefär lika bra som att kissa i byxorna...det e grejjt ett tag men sen är problemet åter. "
njaaa ... kissar man i brallorna uppstår väl problemet ganska så med det samma väl 😉
Quote from Fredric Lagerström on 14 September 2008, 13:40Jag slänger mina i maskinen ibland. Kanske inte dom allra nyaste. Men halvgamla par kör jag i tvättmaskin ibland. Tror inte dom tar nån skada av det. Fina o rena blir dom iaf.
Jag slänger mina i maskinen ibland. Kanske inte dom allra nyaste. Men halvgamla par kör jag i tvättmaskin ibland. Tror inte dom tar nån skada av det. Fina o rena blir dom iaf.
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 14:38Jag tvättar alltid mina skor efter lerpass, de ser ju för bedrövliga ut annars. Har inte märkt av någon försämring så jag vet inte varför det inte är rekomenderat att köra dem i tvättmaskinen. Jag kör ju inte 90°C direkt. Har dock inget problem med lukt.
Jag tvättar alltid mina skor efter lerpass, de ser ju för bedrövliga ut annars. Har inte märkt av någon försämring så jag vet inte varför det inte är rekomenderat att köra dem i tvättmaskinen. Jag kör ju inte 90°C direkt. Har dock inget problem med lukt.
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 14:59Om det bara är som så att dom stinker av fotsvett, då är det ett bra tips att pudra insidan med bikarbonat. Efter ett dygn luktar dom som nya, nästan!. (H)
Om det bara är som så att dom stinker av fotsvett, då är det ett bra tips att pudra insidan med bikarbonat. Efter ett dygn luktar dom som nya, nästan!. (H)
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 15:01🙂 Häpnar alltid varje gång jag läser myten om förstörda löparskor i tvättmaskin, ibland även från folk i skobranschen. Den är lika envis som kramp vid simtur för nära efter måltid. Vad är det egentligen som kvaddar dojorna?
Hmm, få se nu, skor helt i s
🙂 Häpnar alltid varje gång jag läser myten om förstörda löparskor i tvättmaskin, ibland även från folk i skobranschen. Den är lika envis som kramp vid simtur för nära efter måltid. Vad är det egentligen som kvaddar dojorna?
Hmm, få se nu, skor helt i s
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 15:02Apropå dålig lukt i löparskor, bättre att förekomma problemet. Jag brukar tvätta fötterna före löpturen, och sedan alltid köra med rena strumpor. Då minskar risken både för blåsor och skavsår och eliminerar även dålig lukt i löparskorna.
Det står 8 par i
Apropå dålig lukt i löparskor, bättre att förekomma problemet. Jag brukar tvätta fötterna före löpturen, och sedan alltid köra med rena strumpor. Då minskar risken både för blåsor och skavsår och eliminerar även dålig lukt i löparskorna.
Det står 8 par i
Quote from ellen olsson on 14 September 2008, 15:27Det är lera och annat gojs som kommer in i skorna utifrån som är det stora problemet. Ordentilg rengöring löser det mesta och frysen är en klassiker ifall det kniper.
Det är lera och annat gojs som kommer in i skorna utifrån som är det stora problemet. Ordentilg rengöring löser det mesta och frysen är en klassiker ifall det kniper.
Quote from Lena Bjerlöw on 14 September 2008, 15:27Håller med, Erik! Jag förstår inte heller varför den myten om löpardojjor som förstörs i tvättmaskinen finns kvar. Vad skulle vara skillnaden mellan att ha dem i 30grader vaten i tvättmaskinen mot att "försiktigt" tvätta dem i vatten i badkaret?
Jag kö
Håller med, Erik! Jag förstår inte heller varför den myten om löpardojjor som förstörs i tvättmaskinen finns kvar. Vad skulle vara skillnaden mellan att ha dem i 30grader vaten i tvättmaskinen mot att "försiktigt" tvätta dem i vatten i badkaret?
Jag kö