Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har du problem med hälsenan tycker jag att du ska ta tag i det problemet innan du fortsätter med löpningen. Det är bättre att ta ett par veckors löpvila och sen kunna köra för fullt än att smådutta och ha ont i en månad.

@ Anna:
Prova också löpskolning! Ger hållning och styrka. Jag använde marathon.se men det finns massor av övningar på nätet. Jag fick ordning på mina sköra benhinnor med hjälp av sådana övningar. Och så skippade jag högklackat tills jag var helt säker på

Jag har ännu inte löptränat alls, vilket är 8 dagar sedan, och har fortfarande lite ont. Det ömmar när jag går, när foten precis skall skjuta ifrån med tårna för att ta ett steg fram. Det gör ont på sidan av hälen med, har googlat på fotens anatomi men de

Jag klarade mina hälseneproblem ( de var grova/kroniska enligt läkare ) med att sluta gå. Jag gick med långa steg så då lyfte jag hälen mycket.
Jogg med korta steg gav mindre belastning.

Nr. 1 fick jag av intervallträning. Borde jag förstått.
Nr. 2 då j

Soffi: Vore jag i dina kläder skulle jag inte laborera med olika grejer innan du vet vad det är. Jag skulle sökt professionell hjälp för diagnos och råd.

Kanske inte framgick.
Men jag skaffade diagnos, därefter prat med bra sjukgymnast + några till.