Quote from Funbeat user on 11 August 2013, 17:25Har du problem med hälsenan tycker jag att du ska ta tag i det problemet innan du fortsätter med löpningen. Det är bättre att ta ett par veckors löpvila och sen kunna köra för fullt än att smådutta och ha ont i en månad.
Har du problem med hälsenan tycker jag att du ska ta tag i det problemet innan du fortsätter med löpningen. Det är bättre att ta ett par veckors löpvila och sen kunna köra för fullt än att smådutta och ha ont i en månad.
Quote from Funbeat user on 12 August 2013, 10:34@ Anna:
Prova också löpskolning! Ger hållning och styrka. Jag använde marathon.se men det finns massor av övningar på nätet. Jag fick ordning på mina sköra benhinnor med hjälp av sådana övningar. Och så skippade jag högklackat tills jag var helt säker på
@ Anna:
Prova också löpskolning! Ger hållning och styrka. Jag använde marathon.se men det finns massor av övningar på nätet. Jag fick ordning på mina sköra benhinnor med hjälp av sådana övningar. Och så skippade jag högklackat tills jag var helt säker på
Quote from Funbeat user on 12 August 2013, 16:13Jag har ännu inte löptränat alls, vilket är 8 dagar sedan, och har fortfarande lite ont. Det ömmar när jag går, när foten precis skall skjuta ifrån med tårna för att ta ett steg fram. Det gör ont på sidan av hälen med, har googlat på fotens anatomi men de
Jag har ännu inte löptränat alls, vilket är 8 dagar sedan, och har fortfarande lite ont. Det ömmar när jag går, när foten precis skall skjuta ifrån med tårna för att ta ett steg fram. Det gör ont på sidan av hälen med, har googlat på fotens anatomi men de
Quote from Funbeat user on 12 August 2013, 17:48Jag klarade mina hälseneproblem ( de var grova/kroniska enligt läkare ) med att sluta gå. Jag gick med långa steg så då lyfte jag hälen mycket.
Jogg med korta steg gav mindre belastning.Nr. 1 fick jag av intervallträning. Borde jag förstått.
Nr. 2 då j
Jag klarade mina hälseneproblem ( de var grova/kroniska enligt läkare ) med att sluta gå. Jag gick med långa steg så då lyfte jag hälen mycket.
Jogg med korta steg gav mindre belastning.
Nr. 1 fick jag av intervallträning. Borde jag förstått.
Nr. 2 då j
Quote from Funbeat user on 12 August 2013, 19:00Soffi: Vore jag i dina kläder skulle jag inte laborera med olika grejer innan du vet vad det är. Jag skulle sökt professionell hjälp för diagnos och råd.
Soffi: Vore jag i dina kläder skulle jag inte laborera med olika grejer innan du vet vad det är. Jag skulle sökt professionell hjälp för diagnos och råd.
Quote from Funbeat user on 12 August 2013, 19:39Kanske inte framgick.
Men jag skaffade diagnos, därefter prat med bra sjukgymnast + några till.
Kanske inte framgick.
Men jag skaffade diagnos, därefter prat med bra sjukgymnast + några till.