Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningfartlek eller intervaller eller?
You need to log in to create posts and topics.

Tjo alla glada löpare!
Jag har till slut insett att det inte räcker för mig att träna jogging så som jag har gjort det (lugnt tempo, har satsat mer på att orka länge än att springa fort). Jag orkar jogga 6-7 km med ca 6 min/km, vilket jag är jävligt stolt

Lurigt problem. Du kan säkert ha nytta av bättre syreupptagningsförmåga - vilket du löpmässigt skulle trimma med fartlek eller intervallträning av något slag. Men det är inte så enkelt att du helt enkelt blir överhettad på ett annat sätt i sparringen - gö

Intervaller eller fartlek går på ett ut (hugget som stucket kanske ni fäktare säger 🙂 ), men någon sorts mer intensiv löpträning kan nog göra susen. När man tränar intervaller för att bli bättre på löpning handlar det mycket om tröskelträning för att hö

Hugget som stucket, hahahahaha, den var bra! (hv)

"Lurigt problem. Du kan säkert ha nytta av bättre syreupptagningsförmåga - vilket du löpmässigt skulle trimma med fartlek eller intervallträning av något slag. Men det är inte så enkelt att du helt enkelt blir överhettad på ett annat sätt i sparringen - g

"Hugg eller stöt"?

Av erfarenhet kan jag ju säga att vad som börjar som ett hugg lätt kan bli en stöt och vice versa. 😛 Bevis A kan återfinnas på min hals, som har ett fint stötmärke efter ett hugg som förvandlades till en stöt när jag öhm... råkade springa in i motståndar

Pontus har helt rätt i det han skriver - jag tänkte inte efter riktigt innan jag svarade. Ska du träna syrupptagningsförmågan maximalt med löpträning är det riktigt intensiva löpintervaller som är effektivast. Typ fem-sex x 4 minuter med två minuters lång

>när jag öhm... råkade springa in i motståndarens klinga. *host*

Du måste vara populäraste sparringpartnern i hela klubben

Jo du har väldigt rätt, det har inte blivit så mycket kontinuerlig konditionsträning på sista tiden. Jag har väl snarare tränat lite allt möjligt... jag har lättare för att hålla motivationen uppe vid varierad träning. Men nu när det blivit vår på allvar