Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 09:40Ät fett?
Ät fett?
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 12:38Tydligare: "ät fet mat"
Tydligare: "ät fet mat"
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 12:58Röka
Röka
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 15:00Ät inte kolhydrater. Eller max motsvarande 500Kcal av energin skall komma från kolhydrater per dag. Då spar du på muskelproteinet och det kan ju vara bra, tycker jag.
Ketos är fint för fettförbränningen. Kan upplevas så som jobbigt efter ca 48 timmar och
Ät inte kolhydrater. Eller max motsvarande 500Kcal av energin skall komma från kolhydrater per dag. Då spar du på muskelproteinet och det kan ju vara bra, tycker jag.
Ketos är fint för fettförbränningen. Kan upplevas så som jobbigt efter ca 48 timmar och
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 16:06Ketos kan jag gå in och ut ur efter eget skön och det är inte det minsta jobbigt längre, bara första gångerna.
Äter jag strikt LCHF, då är jag i ketos efter en dag eller två. Liberal LCHF med mera kolhydrater så trillar man ur ketosen på några timmar! Men
Ketos kan jag gå in och ut ur efter eget skön och det är inte det minsta jobbigt längre, bara första gångerna.
Äter jag strikt LCHF, då är jag i ketos efter en dag eller två. Liberal LCHF med mera kolhydrater så trillar man ur ketosen på några timmar! Men
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 16:35Flera år med samma råd torde tyda på att det inte funkar? Speciellt när man snackar h = timmar i olika effekter.
Flera år med samma råd torde tyda på att det inte funkar? Speciellt när man snackar h = timmar i olika effekter.
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 17:06Finns det något kvar av er efter alla dessa mil?
Finns det något kvar av er efter alla dessa mil?
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 17:08Ja, ät fett. Äter man fett så stimulerar man fettförbränningen. Så vill man bränna mer fett är det bara att äta mer fett och således mindre andel kolhydrater.
Ja, ät fett. Äter man fett så stimulerar man fettförbränningen. Så vill man bränna mer fett är det bara att äta mer fett och således mindre andel kolhydrater.
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 17:38eller tvärtom
eller tvärtom
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 18:00Conny: så du menar att förhöjt plasma-FFA inte är en direkt stimulans för ökad substratnyttjande?
Conny: så du menar att förhöjt plasma-FFA inte är en direkt stimulans för ökad substratnyttjande?