Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 18:10Menar bara att jag bränner mer fett när jag äter kolhydrater
Menar bara att jag bränner mer fett när jag äter kolhydrater
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 18:17Jasså, då har du en väldigt spännande metabol karaktäristik som du nog skulle få svårt att visa vid ett labbtest. Rätt unik faktiskt.
Jasså, då har du en väldigt spännande metabol karaktäristik som du nog skulle få svårt att visa vid ett labbtest. Rätt unik faktiskt.
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 20:23Ehm..., om man äter så lite kolhydrater att man inte får i sig tillräckligt med energi på det sättet så ja, då lär man ju bränna mer fett förstås. Om man bränner mer fett än man tillför är en annan fråga.
Ehm..., om man äter så lite kolhydrater att man inte får i sig tillräckligt med energi på det sättet så ja, då lär man ju bränna mer fett förstås. Om man bränner mer fett än man tillför är en annan fråga.
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 20:45Beror på ... man kan också gå i väggen.
Jag testade LCHF ett tag. Åkte på träningsläger på Bjäre. Tyckte det funkade dåligt. Fet har jag, men det gjorde ingen nytta.
Beror på ... man kan också gå i väggen.
Jag testade LCHF ett tag. Åkte på träningsläger på Bjäre. Tyckte det funkade dåligt. Fet har jag, men det gjorde ingen nytta.
Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 09:53Skulle man kunna träna något helt annat än cykling för att få upp fettmetabolismen? Eller blir den muskelspecifik?
Skulle man kunna träna något helt annat än cykling för att få upp fettmetabolismen? Eller blir den muskelspecifik?
Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 18:38Den har mera med träningsintensitet och näring att göra.
Den har mera med träningsintensitet och näring att göra.
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 10:26Vad bra 🙂 Mycket roligare med skogsvandringar än att cykla långsamt, tycker jag.
Vad bra 🙂 Mycket roligare med skogsvandringar än att cykla långsamt, tycker jag.
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 10:42Självklart är det muskelspecifikt efter som det är transportproteiner och enzymatisk kapacitet i den aktuella muskelfibern som du vill träna. God fettförbränning vid löpning översätts inte i god kapacitet vid cykling osv. Fibertransformering är ju också e
Självklart är det muskelspecifikt efter som det är transportproteiner och enzymatisk kapacitet i den aktuella muskelfibern som du vill träna. God fettförbränning vid löpning översätts inte i god kapacitet vid cykling osv. Fibertransformering är ju också e
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 08:25+1 MF om jag inte missupfattat allt, vilket i sig är väldigt lätt gjort i denna lätt förvirrade tråd 😉
Fettförbränningen är beroende av specifika enzymer i den specifika muskelcellen och det som ska förbrännas är små oljedroppar som lagras i samma speci
+1 MF om jag inte missupfattat allt, vilket i sig är väldigt lätt gjort i denna lätt förvirrade tråd 😉
Fettförbränningen är beroende av specifika enzymer i den specifika muskelcellen och det som ska förbrännas är små oljedroppar som lagras i samma speci
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 10:31Anders: Energiutvinning genom fettoxidation har sämre kapacitet än motsvarande för kolhydrater. Därför kommer en muskel skifta mot kolhydratmetabolism i takt med ökad arbetsintensitet. Detta förhållande är hyfsat linjärt om vi ser till den intensitet som
Anders: Energiutvinning genom fettoxidation har sämre kapacitet än motsvarande för kolhydrater. Därför kommer en muskel skifta mot kolhydratmetabolism i takt med ökad arbetsintensitet. Detta förhållande är hyfsat linjärt om vi ser till den intensitet som