Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFettmetabolism
You need to log in to create posts and topics.

Tack för sakligt svar men du berör inte glukoneogenesen - en tillräckligt välnärd kropp kommer alltid fylla på glukogenförråden oavsett kostens sammansättning om vi bortser från direkt extrema kosthållningar.

LCHF trimmar således in en effektiv glukoneog

Kom vi in på satans, j-a LCHF nu?! :@

man kan tycka ett lchf är on topic i den här tråden

Det verkar vara långsamt i alla fall.

Du har tidsaspekten att ta hänsyn till när glukoneogenesen är på tal. Kör du högintensiva pass tätt på varandra är skillnaden enorm på resyntes av glykogen beroende på kostsammansättningen.

Ditt andra stycke handlar om inlagringen, men som jag tolkar tr

Nej FG det handlar inte om LCHF även om vissa LCHF:are anser att LCHF skulle gynna fettförbränning i den arbetande cellen. LCHF gynnar fettnedbrytning i tarmen så vitt jag kan förstå det, och vill man uppnå fettförbränning i de arbetande cellerna får man

Fast det handlar om intensiteten och inte om att "köra slut på kollisar".

Mina långfrallor börjar alltid med en pigg skalle och högt blodsocker och avslutas alltid med lågt blodsocker och en trög hjärna. Det är då extra kul att lägga in en högre intensitet, då det finns väldigt lite kolisar att tillgå.

Vad förbränns då - trots

Pröva då att köra 10 st 1 minutersrusher i början av passet och se hur många timmar du kan köra efter det.

För min del handlar det om att ökra fettmetabolismen inför långlopp (20-60 mil brevets är det jag funderar på inför nästa säsong).
Regelbundna LSD pass har jag tyvärr inte tid med (förutom att jag tycker det är jobbigt att hålla tillbaka på det viset i