Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 12:34Tack för sakligt svar men du berör inte glukoneogenesen - en tillräckligt välnärd kropp kommer alltid fylla på glukogenförråden oavsett kostens sammansättning om vi bortser från direkt extrema kosthållningar.
LCHF trimmar således in en effektiv glukoneog
Tack för sakligt svar men du berör inte glukoneogenesen - en tillräckligt välnärd kropp kommer alltid fylla på glukogenförråden oavsett kostens sammansättning om vi bortser från direkt extrema kosthållningar.
LCHF trimmar således in en effektiv glukoneog
Quote from ellen olsson on 19 September 2012, 12:55Kom vi in på satans, j-a LCHF nu?! :@
Kom vi in på satans, j-a LCHF nu?! :@
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 13:03man kan tycka ett lchf är on topic i den här tråden
man kan tycka ett lchf är on topic i den här tråden
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 13:30Det verkar vara långsamt i alla fall.
Det verkar vara långsamt i alla fall.
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 15:22Du har tidsaspekten att ta hänsyn till när glukoneogenesen är på tal. Kör du högintensiva pass tätt på varandra är skillnaden enorm på resyntes av glykogen beroende på kostsammansättningen.
Ditt andra stycke handlar om inlagringen, men som jag tolkar tr
Du har tidsaspekten att ta hänsyn till när glukoneogenesen är på tal. Kör du högintensiva pass tätt på varandra är skillnaden enorm på resyntes av glykogen beroende på kostsammansättningen.
Ditt andra stycke handlar om inlagringen, men som jag tolkar tr
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 16:05Nej FG det handlar inte om LCHF även om vissa LCHF:are anser att LCHF skulle gynna fettförbränning i den arbetande cellen. LCHF gynnar fettnedbrytning i tarmen så vitt jag kan förstå det, och vill man uppnå fettförbränning i de arbetande cellerna får man
Nej FG det handlar inte om LCHF även om vissa LCHF:are anser att LCHF skulle gynna fettförbränning i den arbetande cellen. LCHF gynnar fettnedbrytning i tarmen så vitt jag kan förstå det, och vill man uppnå fettförbränning i de arbetande cellerna får man
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 16:07Fast det handlar om intensiteten och inte om att "köra slut på kollisar".
Fast det handlar om intensiteten och inte om att "köra slut på kollisar".
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 16:37Mina långfrallor börjar alltid med en pigg skalle och högt blodsocker och avslutas alltid med lågt blodsocker och en trög hjärna. Det är då extra kul att lägga in en högre intensitet, då det finns väldigt lite kolisar att tillgå.
Vad förbränns då - trots
Mina långfrallor börjar alltid med en pigg skalle och högt blodsocker och avslutas alltid med lågt blodsocker och en trög hjärna. Det är då extra kul att lägga in en högre intensitet, då det finns väldigt lite kolisar att tillgå.
Vad förbränns då - trots
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 16:45Pröva då att köra 10 st 1 minutersrusher i början av passet och se hur många timmar du kan köra efter det.
Pröva då att köra 10 st 1 minutersrusher i början av passet och se hur många timmar du kan köra efter det.
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 08:47För min del handlar det om att ökra fettmetabolismen inför långlopp (20-60 mil brevets är det jag funderar på inför nästa säsong).
Regelbundna LSD pass har jag tyvärr inte tid med (förutom att jag tycker det är jobbigt att hålla tillbaka på det viset i
För min del handlar det om att ökra fettmetabolismen inför långlopp (20-60 mil brevets är det jag funderar på inför nästa säsong).
Regelbundna LSD pass har jag tyvärr inte tid med (förutom att jag tycker det är jobbigt att hålla tillbaka på det viset i