Quote from Guest on 14 March 2012, 21:59Jag hör då och då folk som menar att man ska fila ner förhårdnader under fötterna. Gäller det även om man inte och aldrig har besvärats av dem? Är inte det fötternas sätt att skydda sig?
Jag hör då och då folk som menar att man ska fila ner förhårdnader under fötterna. Gäller det även om man inte och aldrig har besvärats av dem? Är inte det fötternas sätt att skydda sig?
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 22:09Det har jag också hört, men har aldrig gjort det. Bara om något har varit "vasst" eller så. Har funkat i snart 30 år 😉
Det har jag också hört, men har aldrig gjort det. Bara om något har varit "vasst" eller så. Har funkat i snart 30 år 😉
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 22:11Decubal o fotfil.
Decubal o fotfil.
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 22:12Olivolja 🙂
Olivolja 🙂
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 22:13Varför?
Varför?
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 22:16Decubal för att hålla fötterna mjuka och filen för att fila bort kanter o förhårdnader. Cykelskor är hårda.
Decubal för att hålla fötterna mjuka och filen för att fila bort kanter o förhårdnader. Cykelskor är hårda.
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 22:19Hm ok... jag tillbringar inte tillräckligt med tid i cykelskor för att märka av behovet då uppenbarligen.
Hm ok... jag tillbringar inte tillräckligt med tid i cykelskor för att märka av behovet då uppenbarligen.
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 22:25Om du inte känner ett behov av att fila ska du absolut inte börja. Börjar du fila lär du få fortsätta. Jag måste smörja in mina fötterr varje dag och fila flera gånger i veckan och det beror nog delvis på att jag har börjat med detta en gång för hundra år
Om du inte känner ett behov av att fila ska du absolut inte börja. Börjar du fila lär du få fortsätta. Jag måste smörja in mina fötterr varje dag och fila flera gånger i veckan och det beror nog delvis på att jag har börjat med detta en gång för hundra år
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 22:26Jag använder en liten skvätt olivolja på hårda/torra områden som riskerar att självspricka. För det mesta inträffar det bara tidigt på vintern innan fötterna vant sig vid de tjockare vinterskorna.
Filar däremot ytterst sällan, av samma anledning som för
Jag använder en liten skvätt olivolja på hårda/torra områden som riskerar att självspricka. För det mesta inträffar det bara tidigt på vintern innan fötterna vant sig vid de tjockare vinterskorna.
Filar däremot ytterst sällan, av samma anledning som för
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 23:24fila inte bort fötternas skydd mot skavsår! Hellre en förhårdnad än en blåsa eller ett sår!
fila inte bort fötternas skydd mot skavsår! Hellre en förhårdnad än en blåsa eller ett sår!