Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag filar mina fötter om det vid okulärbesiktning ser ut att behövas. Jag tycker förhårdnader ser äckligt ut. Men så drabbas jag aldrig av skavsår eller blåsor så jag behöver inte tänka på att spara skinn som extrafodral. 🙂

Hm, hur ser en förhårdnad ut? Mina fötter är väl inte klara för fotografering precis men i övrigt ser de ut som fötter utan några större konstigheter. De är inte barnrumpemjuka precis, men funkar bra för ändamålet, och blåsor får jag väldigt sällan.

Å an

Jag når inte ned till mina fötter. Speciellt inte efter långa lopp. Så de får klara sig själva

Kanske dags att fila fossingarna när man lämnar repor i parketen efter sig... ?

Skämt å sido. Jag är knappast överdrivet noga i mitt filande och har aldrig varit det. Men förhårdnader är inte nödvändigt enbart ett skydd. Jag har vid några tillfällen lyck

Något för Micke? 🙂

bild:grazedesign.se/images/Footfile_4.jpg

Anna:

Typ såhär: 😉

bild:fothalsan.se/fotskada/bilder/callus_21915_lg.jpg

åh, fy fabian fiffi ..... skulle just gå och äta frukost..... blärk!

🙂

Moahahahaha! (H)

Hu. Men får man självsprickor så är det smörja, smörja smörja och så fila _försiktigt_ innan det börjar blöda. Fotvårdare då och då brukar också vara en bra idé.

Tjocka förhårdnader kan ge djupa självsprickor som kan vara ett elände. I alla fall är det vad jag fått lära mig.