Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 18:13Slipmus
BILD:http://media.eva.monkeytoys.com/2010/02/slipkil.jpg
Slipmus
BILD:http://media.eva.monkeytoys.com/2010/02/slipkil.jpg
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 18:59Jag jobbar på en akutmottagning, dit fick vi för ett par veckor sedan in en relativt ung kvinna 40-45 med en så pass kraftigt infekterad stortå att den hade gått i nekros och var tvungen att amputeras. I hennes fall hade allt börjat med en liten blåsa und
Jag jobbar på en akutmottagning, dit fick vi för ett par veckor sedan in en relativt ung kvinna 40-45 med en så pass kraftigt infekterad stortå att den hade gått i nekros och var tvungen att amputeras. I hennes fall hade allt börjat med en liten blåsa und
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 19:10Usch! Vilken vidrig historia! Märkte hon inte att något var fel på foten innan det var för sent?
Usch! Vilken vidrig historia! Märkte hon inte att något var fel på foten innan det var för sent?
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 19:15enligt henne blossade infektionen upp över en natt. Eller rättare sagt hon tyckte att det hade varit "lite rött och ömt" ett tag men att den blev svart över en natt. Något jag har mycket svårt att föreställa mig men vad vet jag, fötter är inte något jag v
enligt henne blossade infektionen upp över en natt. Eller rättare sagt hon tyckte att det hade varit "lite rött och ömt" ett tag men att den blev svart över en natt. Något jag har mycket svårt att föreställa mig men vad vet jag, fötter är inte något jag v
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 19:37Jaha... Då får man väl hoppas att man aldrig råkar ut för det då! 🙂
Jaha... Då får man väl hoppas att man aldrig råkar ut för det då! 🙂
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 19:57Aj då, jag får nog vara lite extra uppmärksam på mina nuvarande skavsår som är "lite röda och ömma".
Kanske inhandla en bultsax ifall det skulle uppstå ett nödläge.
Aj då, jag får nog vara lite extra uppmärksam på mina nuvarande skavsår som är "lite röda och ömma".
Kanske inhandla en bultsax ifall det skulle uppstå ett nödläge.
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 20:38Jag började jobba inom psykiatrin som vik skötare på tidigt sjuttiotal. En gång i veckan skulle de kroniskt psykotiska manliga patienternas fötter behandlas. Å naturligtvis så hade det fuskats en hel del med den hygienen. Fötterna var i vedervärdigt skick
Jag började jobba inom psykiatrin som vik skötare på tidigt sjuttiotal. En gång i veckan skulle de kroniskt psykotiska manliga patienternas fötter behandlas. Å naturligtvis så hade det fuskats en hel del med den hygienen. Fötterna var i vedervärdigt skick
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 20:43Hu! 🙁
Hu! 🙁
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 20:45Många idioter inom vården.
Många idioter inom vården.
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 21:17Jag har aldrig förstått varför man ska ta bort den hårdare typen av hud som kan bildas under fötterna.
Har alltid sett förhårdnader som kroppens sätt att skydda huden lite extra på de ställen där den utsätts för upprepad nötning, friktion eller tryck.
Jag har aldrig förstått varför man ska ta bort den hårdare typen av hud som kan bildas under fötterna.
Har alltid sett förhårdnader som kroppens sätt att skydda huden lite extra på de ställen där den utsätts för upprepad nötning, friktion eller tryck.