Quote from Guest on 19 March 2013, 22:58Hej,
När jag var på resande fot i jobbet passade jag på att utnyttja hotellets löpband för att filma mitt löpsteg.
Jag placerade bara min telefon lite provisoriskt och spelade in tre sekvenser. Första är mest ett test men andra och tredje försökte jag
Hej,
När jag var på resande fot i jobbet passade jag på att utnyttja hotellets löpband för att filma mitt löpsteg.
Jag placerade bara min telefon lite provisoriskt och spelade in tre sekvenser. Första är mest ett test men andra och tredje försökte jag
Quote from Funbeat user on 19 March 2013, 23:08Du springer med mer än bara benen, filma hela kroppen nästa gång
Du springer med mer än bara benen, filma hela kroppen nästa gång
Quote from Funbeat user on 20 March 2013, 09:11Det ser bra ut! Framför allt barfota. Vad menar du när du med "förbättringar"? Det är enklare att kapa tid genom att träna lite mer ;o)
Det ser bra ut! Framför allt barfota. Vad menar du när du med "förbättringar"? Det är enklare att kapa tid genom att träna lite mer ;o)
Quote from Funbeat user on 20 March 2013, 10:04Det ser bra ut tycker jag.
En sak som du skulle kunna göra är att filma dig själv när du har sprungit ett tag. Det är en sak att hålla bra form när man är fräsch i benen och i huvudet men en annan sak när man är trött och tänker inte på löpformen längre
Det ser bra ut tycker jag.
En sak som du skulle kunna göra är att filma dig själv när du har sprungit ett tag. Det är en sak att hålla bra form när man är fräsch i benen och i huvudet men en annan sak när man är trött och tänker inte på löpformen längre
Quote from Funbeat user on 20 March 2013, 10:45Hahaha. Störtskön "stretching" innan testet!
😉
Hahaha. Störtskön "stretching" innan testet!
😉
Quote from Funbeat user on 20 March 2013, 13:45Passar på att tipsa om en videospelare där man kan ta ner farten och verkligen studera rörelser i detalj, vet inte om det varit upp tidigare!
Här är sidan http://www.kinovea.org/
Passar på att tipsa om en videospelare där man kan ta ner farten och verkligen studera rörelser i detalj, vet inte om det varit upp tidigare!
Här är sidan http://www.kinovea.org/
Quote from Funbeat user on 20 March 2013, 23:47Tack för responsen 🙂
Linus: Det var väl inte bästa förutsättningarna att försöka balansera mobilen mot en vattenflaska på löpbandet bredvid för att kunna filma men jag skall helt klart försöak få med mer av kroppen nästa gång. Jag hoppas även kunna få
Tack för responsen 🙂
Linus: Det var väl inte bästa förutsättningarna att försöka balansera mobilen mot en vattenflaska på löpbandet bredvid för att kunna filma men jag skall helt klart försöak få med mer av kroppen nästa gång. Jag hoppas även kunna få
Quote from Funbeat user on 21 March 2013, 05:53Jag vet inte om jag kan förklara den, men jag ska slänga ur mig en teori så får du känna efter om du tycker att det stämmer.
Om du vill ha mer framfotsisättning och få in fotisättningen mer under kroppen (jag säger inte att du behöver det, men om du vill
Jag vet inte om jag kan förklara den, men jag ska slänga ur mig en teori så får du känna efter om du tycker att det stämmer.
Om du vill ha mer framfotsisättning och få in fotisättningen mer under kroppen (jag säger inte att du behöver det, men om du vill
Quote from Funbeat user on 21 March 2013, 07:18när du kommer upp i farter runt 3.15per/km. blir det mer eller mindre naturligt att du landar med framfoten. och får den effektiva framfotisättningen.
när du kommer upp i farter runt 3.15per/km. blir det mer eller mindre naturligt att du landar med framfoten. och får den effektiva framfotisättningen.
Quote from Funbeat user on 21 March 2013, 10:39Ja det är lite sådan tips jag var ute efter, tack skall testa det.
Jag tycker rent allmänt att man springer väldigt mycket sämre när man håller ett lägre tempo. Jag behöver komma ner mot 4.20 tempo för att det skall kännas att man "springer". Många föres
Ja det är lite sådan tips jag var ute efter, tack skall testa det.
Jag tycker rent allmänt att man springer väldigt mycket sämre när man håller ett lägre tempo. Jag behöver komma ner mot 4.20 tempo för att det skall kännas att man "springer". Många föres