Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFilosofisk löparfråga
You need to log in to create posts and topics.

Jag flyr nog inte heller från något. Möjligen springer jag mot något? En härlig känsla när andningen kommer igång och benen får röra på sig.

Att kolla in landskapet, vädret, regnet mot det varma ansiktet, djuren runt omkring, liv och rörelse. Det finns

Det där låter som en äkta Runners High 😀
Om något så är det väl den känslan jag jagar, för inte flyr jag från något.

Jag flyr. Helt klart. Jag springer bort från värktabletter. Sprang jag inte skulle jag förmodligen behöva äta dem dagligen.

Det där är ju mitt motto på funbeatsidan:

"Springer för att komma ikapp en del saker och hinna undan annat"

Jag är ju någonstans väldigt tävlingsinriktad så jag ser absolut jakten i min egen löpning. Jakten på bättre PB, på bättre form och den goa känsl

Aldrig riktigt tänkt på det på det sättet, men jag skulle nog säga att jag flyr från min dåliga form med stora mål i sikte! 🙂

Jag tycker att det var en intressant fråga (och intressanta svar) eftersom det finns så många olika infallsvinklar.

En sak som jag har funderat på är om löpning (all form av träning för övrigt) kan fungera som verklighetsflykt eller gör att man tar tag

Som svar på första frågan. Nej, jag flyr inte från något, däremot hoppas jag att jag rör mig i riktning mot snabbare tider, en starkare kropp, roliga upplevelser och roliga möten med andra människor etc.

Jag har svårt att förstå när det pratas om verklighetsflykt i sådana här sammanhang. Jag anser att man kommer närmare verkligheten när man exempelvis springer. Ett destillat av verkligheten, där man har kokat bort en massa oväsentligheter och fått kvar de

Kanske mer vardagsflykt än verklighetsflykt? 🙂

Småbarnsföräldrar kanske tycker att det är någon slags flykt från vardagen och får dåligt samvete om de tränar. Men det är snarare tvärtom. Om du springer/tränar några gånger i veckan så orkar du i längden göra mer i vardagen.

Träningen idag (nej inte lö