Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFilosofisk löparfråga
You need to log in to create posts and topics.

För mig är träning ingen flykt från något. Jag tränar för att:
1. Det är roligt
2. Tack vare träningen så orkar jag göra andra roliga saker som t.ex. vår cykelresa i Provence nu i september.
3. För hälsans skull. Har hittills hjälpt mig att klara både can

Jag flyr inte från någonting och är inte heller på väg mot någonting när jag springer. Däremot är löpning ett sätt för mig att ladda batterierna. Jag tycker om att springa lugnt och långt, vilket för mig handlar om tider snarare än en sträcka. När jag är

Jag jagar endorfiner och dopamin

För mig kan det nog handla om att fly till löpningen. Att vara ett med sin kropp, känna att löpsteget flyter över stigen, vägen,skogen. Få stunden att bara finnas där. Jag är här i detta nu och jag tag mig framåt springande. Ibland så finns bara en renand

Jag flyr från vardagens tristess och grådaskighet och 3-4 veckor innan ett lopp övergår flykten till en flykt mot bättre tider på loppet.

Förra året dog min älskade sambo sedan 20 år i cancer. Löpningen har inte lyckats hjälpa mig fly från hans sjukdom, lidande och död eller min ångest och stora sorg. Däremot har den, och mina fantastiska löparvänner, hjälpt mig något otroligt i denna resa

(t+)

(L) (t+) (L) ^

Kristina (L)

När min mamma dog i cancer 1995 (det var over and out på en månad!), när jag var 24 år gammal, tog jag mig igenom sorgen med mina vänner, arbetskamrater, min dåvarande fästman och numera make, och mina syskon. Vi pratade, ältade, grät, skrat

Sylvia ??

Ja det är tur att familj och vänner finns också, ältandet är en viktig ingrediens.