Quote from Guest on 6 January 2010, 18:07Jag undrar om det finns fler här på funbeat som är över 50 och joggar? Jag är 57 och tränar allt möjligt inne, men känner mig ensam i mina uteträningar. Får alltid jogga ensam, nu är det för kallt förstås, men jag tänkte när det blir vår och lite varmare.
Jag undrar om det finns fler här på funbeat som är över 50 och joggar? Jag är 57 och tränar allt möjligt inne, men känner mig ensam i mina uteträningar. Får alltid jogga ensam, nu är det för kallt förstås, men jag tänkte när det blir vår och lite varmare.
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 18:17Vi är nog en del här som är över 50, själv är jag 52. Men jag tror inte att jogginghastigheten hos oss på Funbeat hänger ihop särskilt väl med åldern. Mitt förslag är nog att du söker utifrån den fart du vill jogga i istf åldern?
Vi är nog en del här som är över 50, själv är jag 52. Men jag tror inte att jogginghastigheten hos oss på Funbeat hänger ihop särskilt väl med åldern. Mitt förslag är nog att du söker utifrån den fart du vill jogga i istf åldern?
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 18:26Som Anders säger så är vi rätt många 50+ här. OK, vi har tappat lite fart med åren men inte mer än att vi hänger med de flesta ungdomarna. Så åldern är ett trubbigt mått när man söker löparkompisar. Löphastigheten är ett bättre mått.
Som Anders säger så är vi rätt många 50+ här. OK, vi har tappat lite fart med åren men inte mer än att vi hänger med de flesta ungdomarna. Så åldern är ett trubbigt mått när man söker löparkompisar. Löphastigheten är ett bättre mått.
Quote from Mari Johansson on 6 January 2010, 18:31Jajjemänsan. Den här gubben håller igång med kutandet. Varje löppass är en högtidsstund... 😀
Jajjemänsan. Den här gubben håller igång med kutandet. Varje löppass är en högtidsstund... 😀
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 18:34Fyller 50 om drygt en vecka, som alla andra säger ålder har inget med fart att göra, eller så kompenserar man lägre fart med längre sträckor.
Fyller 50 om drygt en vecka, som alla andra säger ålder har inget med fart att göra, eller så kompenserar man lägre fart med längre sträckor.
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 18:44Tack för svaren! Jag ska nog tänka om tror jag.
Tack för svaren! Jag ska nog tänka om tror jag.
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 18:56Margareta: Gör ett nytt upprop efter springkompisar fast defniniera att du vill springa långsamt istället för att blanda in åldern.
Jag fyller 50 i mars men ser det inte som nåt större handikapp. 🙂
Margareta: Gör ett nytt upprop efter springkompisar fast defniniera att du vill springa långsamt istället för att blanda in åldern.
Jag fyller 50 i mars men ser det inte som nåt större handikapp. 🙂
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 19:03Eller varför inte gå med i nån löparklubb...?!
Det där med ålder å kut-hastghet är ju bara siffror. Kör på vet ja..!?
//Kjell (snart 61)!?
Eller varför inte gå med i nån löparklubb...?!
Det där med ålder å kut-hastghet är ju bara siffror. Kör på vet ja..!?
//Kjell (snart 61)!?
Quote from Funbeat user on 6 January 2010, 21:16Fyller själv 60 i år, men varför fundera över åldern... Jag springer dagligen, på veckodagarna tidigt på mornen innan jag cyklar drygt en mil till jobbet. Lite frostigt just nu, men det är bara att ha rätt kläder på sig.
Fyller själv 60 i år, men varför fundera över åldern... Jag springer dagligen, på veckodagarna tidigt på mornen innan jag cyklar drygt en mil till jobbet. Lite frostigt just nu, men det är bara att ha rätt kläder på sig.
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 00:14Margareta - jag är förvisso inte femtio, men jag är långsam av andra skäl (hög vikt och lite träning) och bor i systerstaden. Vi kanske kan ses runt sjöarna?
Margareta - jag är förvisso inte femtio, men jag är långsam av andra skäl (hög vikt och lite träning) och bor i systerstaden. Vi kanske kan ses runt sjöarna?