Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vibram är ett italiensk företag

Google translate - eng ->it för "five toes" = cinque dita
Google translate it-> eng för "cinque dita" = five fingers

Då var det löst - italienarna har använt Google translate 😀 😀 😀 😀

Italienskt + att de ville sälja fodralen som mode, för då kunde de ta ut ett högre pris.

Kolla in andra anskrämligt fula modeskor. 😉

PS. Om dessa avarter till skor kan få några att springa eller ännu hellre ( min förhoppning ) att springa barfota så är

Varför hänger du upp dig så mycket på priset K-G? Asics Kayano kostar ju 2000 rekommenderat pris i Sverige idag. Ockerpris skulle jag säga :). Man skulle köpa sig ett par Brooks eller nåt sånt skräp på Stadium för 400kr och se hur långt man kommer med såd

Stefan: På vilket sätt är det uppenbart att den stora massan ska undvika det? De enda skador jag sett till i barfotakretsar har orsakats av att folk inte varit tillräckligt försiktiga med ökning av träningsmängd och sådana skador är det ju knappast bara b

Du ger ju själv en lysande förklaring. Till och med i "barfotakretsar" så uppkommer skador frekvent. Som vanligt är den inkompetenta gråa massan ideligen ute och cyklar (metaforiskt :)).

Jag menar inte att det är på något sätt dåligt att springa barfota

Fast är det inte ganska tydligt när det gäller VFF/barfota &co

Alla vettiga instruktioner säger ju att 1km är LÅNGT för ditt första pass... vissa säger tom att man skall börja helt barfota på asfalt för att huden skall ta slut före muskler och senor...

Oscar - det ante mig 😀

Som sagt, Stefan, den stora massan bör egentligen inte göra någonting för sitt eget bästa. 😉 Håller däremot inte med om att skor skulle vara bättre att börja i, skadorna hamnar på olika ställen men jag tror att det inte är någon större skillnad i hur sto