Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Lena; försök sy ett par skor med tår på i de tekniker som fanns till för ca hundra år sedan? Sedan är de precis som med tumvantarna varmare på vintern om tårna håller varandra sällskap 😉
Tumvantar/handskar är också lättare att sy/sticka f ö, liksom soc

Zandra: Allvarligt talat var jag rädd för det när jag började också men det är inget större problem även om man trampar på en glasbit. Oftast går den inte in och gör den det så sätter den sig nästan alltid bara i trampdynan så att den inte ens känns. De f

Vad är sannolikheten att förfrysa tårna i "Five Toes" vintertid?

Bäst hålles värmen uppe i tumvantar för fingrar,
eller stora skor för sina tår.
Fick tidigt lära mig att det var luften i vante resp. sko som höll värmen bäst.

Varför?
Jo man kunde vicka p

Fula är ju liksom upp till betraktaren att avgöra och det är svårt att bestämma vad andra skall tycka så varför bryr sig!?

Själv skulle jag hellre säga att skor med tår kanske ser lite annorlunda ut. 🙂 De har hur som helst en väldig positiv effekt på m

Jesper.

Hela grejen med "Five Toes" var ju att hitta på något och skapa en kul debatt.

Skulle bra gärna ha varit en närvarande fluga när företaget som säljer enormt med skosulor kom på att försöka sälja skosulor med tår.

De har lyckats över förväntan a

K-G beror nog på ... det lär gå att springa helt barfota i snö ner till några minusgrader så länge som inte vägarna är saltade. (dock så krävs det en "del" träning... )

Dock så lär man förfrysa fötterna rätt sn

Oscar.

Jag har sprungit barfota i snö ( OBS! Ej djupsnö. ) en timme.
Det var då jag kunde hålla 4-minuterstempo.

Långsammare och jag frös.
Ett par täta "FiveToes" skor tror jag inte på.

Rymliga "Five Toes" kan knappast kännas sköna.
Eller har jag fel i

Varför handlar diskussionen om FiveFingers ofta huruvida de är snygga eller inte?!

Det särskilt är ledsamt med inkompetensen runt hela grejen med att det skulle vara en fördel att springa i dessa. Helt utan att genomförligt berätta nackdelarna.

Stefan - Du menar att det skulle vara en nackdel att springa i VFF?

Nej, jag menar att man skall ta fördelarna tillsammans med nackdelarna.