Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 13:14Idén är väl att man ska kunna gripa med tårna för bättre balans på t ex hala klippor (ursprungliga användningen alltså).
Idén är väl att man ska kunna gripa med tårna för bättre balans på t ex hala klippor (ursprungliga användningen alltså).
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 13:46Lingling, exakt det är anledningen till att Fivefingers har tår. Har läst det i nån intervju med Tony Post, VD för Vibram USA. Rätt välkommet på hala stigar också kan jag säga.
Lena: En annan grej med tår på skorna är att efter ett tag av odämpad löpning
Lingling, exakt det är anledningen till att Fivefingers har tår. Har läst det i nån intervju med Tony Post, VD för Vibram USA. Rätt välkommet på hala stigar också kan jag säga.
Lena: En annan grej med tår på skorna är att efter ett tag av odämpad löpning
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 14:09Stå på dig Lena.
Visst har vi tår.
De använder vi.
Tänk långt tillbaka då vi rörde oss dagarna i ända utan skor.Så varför stoppa in dem i SKOfodral typ Five Toes.
Har testat Five Toes och pratat med en mängd andra om dessa.De är komiska, nördiga, häf
Stå på dig Lena.
Visst har vi tår.
De använder vi.
Tänk långt tillbaka då vi rörde oss dagarna i ända utan skor.
Så varför stoppa in dem i SKOfodral typ Five Toes.
Har testat Five Toes och pratat med en mängd andra om dessa.
De är komiska, nördiga, häf
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 15:56Jag förstår det ni säger om tår.
Men varför har inte alla skor separata tåutrymmen, i så fall?
Och varför finns det tumvantar?
Jag förstår det ni säger om tår.
Men varför har inte alla skor separata tåutrymmen, i så fall?
Och varför finns det tumvantar?
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 15:59Jag tycker att dom ser skojiga ut och är lite sugen på att köpa ett par så småningom. Jag tror inte jag någonsin blir barfotalöpare men som komplement för att träna fötterna är det nog suveränt.
Jag tycker att dom ser skojiga ut och är lite sugen på att köpa ett par så småningom. Jag tror inte jag någonsin blir barfotalöpare men som komplement för att träna fötterna är det nog suveränt.
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 16:01Tumvantar finns givetvis för att det är lättare att hålla kvar värmen på vintern i tumvantar. Enklare att tillverka också.
Tumvantar finns givetvis för att det är lättare att hålla kvar värmen på vintern i tumvantar. Enklare att tillverka också.
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 16:05Så snart kommer alltså Five fingers i vinterupplaga som stortåtofflor 😀
Så snart kommer alltså Five fingers i vinterupplaga som stortåtofflor 😀
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 16:13Är det inte Floppatofflorna som har den rollen?
Är det inte Floppatofflorna som har den rollen?
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 21:43Såg nu att det var 329 g/par. Då känns det ju mer rimligt. Fattade inte hur de överhuvudtaget hade lyckats få materialet att väga så mkt/st. 165 g känns betydligt mer rimligt.
Ömfothet går över, visst. Men kan man vänja sig vid att springa på krossat gla
Såg nu att det var 329 g/par. Då känns det ju mer rimligt. Fattade inte hur de överhuvudtaget hade lyckats få materialet att väga så mkt/st. 165 g känns betydligt mer rimligt.
Ömfothet går över, visst. Men kan man vänja sig vid att springa på krossat gla
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 21:55tja varför har inte alla tår?
Jadu - hur mycket forskning finns det som visar på att löparskor minskar risken för skador över huvud daget
och sedan så har vi det som kallas mode..Dom funkar på "Hornstull Järna " också (även om man bör ha tränat i do
tja varför har inte alla tår?
Jadu - hur mycket forskning finns det som visar på att löparskor minskar risken för skador över huvud daget
och sedan så har vi det som kallas mode..
Dom funkar på "Hornstull Järna " också (även om man bör ha tränat i do