Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Som Per säger, spring så går det bra på vintern. Stå still så suger marken snart värmen ur fötterna.
Aquasocks, is och snöglopp, ett par minusgrader, vanliga tunna löpstrumpor, inga problem alls. Med reservation för att Aquasocks möjligen har nån millimet

Nu är jag helt fel ute, för jag köpte inte mina att springa i, utan för att gympa på gräs. Kommer för all del aldrig iväg på utegympan så jag är lurad iaf 😉

De är fantastiskt fula, men jag kan förstå poängen, då jag själv inte gärna skulle springa barfota pga ömma fotsulor.

Något jag däremot inte förstår, det är det faktum att den senaste modellen. Den med snörning, som tydligen ska rikta sig speciellt till

Zandra, charmen med fivefingers är inte vikten, de har alltid varit tyngre än de borde vara och många tävlingsskor är betydligt lättare. Det du däremot får i fivefingers är ökad fotstyrka på grund av att de inte är dämpade och då spelar ju inte vikten någ

FiveFingers är underbara att springa i och man får en grym träningsvärk i vaderna.Visst är dom fula och det är en del som tittar när man kommer springande och det beror nog ej på ett vackert löpsteg.

Får du träningsvärk i vaderna behöver du antagligen slappna av. Bara ett litet tips. Du ska inte springa på tå och behöver inte aktivt bromsa landningen.

Zandra:
"Den väger hela 329 gram!"

Det måste vara ett missförstånd. Jag vägde precis mina VFF Speed och de väger 154 gram/st i storlek 40.

Det är två saker jag inte förstår, med de häringa fivefingerstofflorna:

1. Varför måste de ha tår? Varför kan inte alla tårna vara i samma utrymme, som i alla andra skor? Vitsen är ju att ha minimalt med material mellan fotsulan och marken, men ge ett sk

Och nu läste jag krönikan - och det var väl inget fel på den?
Lagom underhållande, tyckte jag.

Vem vill läsa en krönika där allt är fint och bra och vars innehåll varenda människa instämmer med?

Lena:
"Varför måste de ha tår?"

Man kan ju fråga sig om vi har tår av en anledning. Om tårna är helt meningslösa för löpningen så har du rätt i att man kan stoppa in alla tår i ett fack. Men om tårna fyller en funktion så är ju FiveFingers dom enda skor