Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hehe, ja hellre fivefingers än foppatofflor rent estetiskt. Men det finns de som springer i foppatofflor också. Långt dessutom. Är det bra för fötterna så är det, då får estetiken stå tillbaks.

Per: De kanske trodde du var bjärven? Eller Yeti? 😉

Ja. Bjärven går ju också på bakbenen. Ett sint djur.

"Tillbaka till det ursprungliga!"
"Etablissemanget!"
"Skoproducenterna vill lura av mig pengar!"

... men man betalar glatt över tusenlappen för att trä en kondom över fossingen och kallar det sedan "naturligt". Till och med Apples överpriser och varumärk

Kul!

Diskuterade VFF med kollega på jobbet i Måndags och Vipps på tisdag hade vi ett varsitt par 😀
Köpte ett par röda och svarta så att de syns extra mycket när man kommer springandes =)

Testade mina idag för första gången på landet och tyckte att dom

Ni som springer i Five fingers, hur gör ni på vintern? Måste bli väldigt kallt för fotsulan. Svårt att springa fötterna varma i vanliga springskor t o m ju.

Nina, det är lättare att springa sig varm i VFF. Fötterna jobbar mer och cirkulationen i fötterna är alltså bättre. Sen finns det yllestrumpor anpassade för dem också om det blir lite för kallt.

Personligen tycker jag att mina är skitfula men de är bekvä

Aldrig hört talas om innan så jag googlade och de är faktiskt rätt så fula men på ett fint sätt. Påminner lite om en sorts klistermärken som fanns när jag var liten BILD:http://www.funbeat.se/_images/smiley/008.gif

Aah, det tänkte jag ju inte på. Jag tänkte mest att det var så lite material mellan foten och marken. 🙂

Jo, första kilometrarna är det svinkallt men efter 10 minuter eller så är det varmt och skönt.

På vintern måste man ha en tåstrumpa inuti. Jag sprang under vintern utan större problem. Flera gånger då det var 25 minusgrader. Jag höll värmen så länge jag sprang men det går inte att stanna och stå stilla någon längre stund.