Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFivefingers skor!
You need to log in to create posts and topics.

På den tiden då jag köpte löparskor så köpte jag alltid på våren då det var rea på förra årets modeller. 1 299:- nu för 599:- typ. kanon;)

Va?!? Då springer man ju i FÖRRA årets färger och det funkar ju bara inte...

Verkar som om många köper en storlek mindre än de vanligtvis använder, stämmer det?

Jag har vanligtvis storlek 36 eller mindre. Och 36 är just minsta storleken. Ska man slå till ändå??

Jag har oftast 36 i vanliga skor och 37 i löpardojjor. Jag köpte 37 VFF KSO och de passar som hand i handske. Eh... eller nåt.

Man får inte använda FF på gym, iaf inte om man ska köra hamstrings på boll. Det ser INTE snyggt ut 😉

Jag har 44-45 i vanliga skor men storlek 43 i VFF passar perfekt. Jag har däremot inte sprungit så mycket i mina än och inte fått upp distansen då jag i vanliga fall springer på hälen...

Jag har samma storlek på mina VFF som i vanliga skor, men skulle utan problem kunnat haft en storlek mindre. Å andra sidan sitter de tillräckligt bra i alla fall.

Har 40, möjligen 39½ i vanliga skor. VFF i storlek 40 är nåt stora och kunde förmodligen ha varit 39. 40 funkar OK men nästa gång testar jag förmodligen en storlek mindre.

Tycker att storlekstabellen på Vibrams hemsida stämmer. Lite olika storlekar beroende på modell.

Tack alla för storlekstips (t+)
Jag slår till och köper mig ett par 36:or! Ska bli skoj att testa!