Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFivefingers skor!
You need to log in to create posts and topics.

Helknasigt. Men inatt drömde jag att jag köpt ett par. De var hur sköna som helst att springa med, ville ut hela tiden och kuta. Men besviken var jag, för de hade inte "fingrarna" utanpå utan innaför. Var bara"innefingrar" (hur man nu ska förklara det på

Har de speciellt utformade för oss med syndaktyly? Isf skulle jag vilja prova. 🙂

🙂

Vilka underlag är bäst att springa på med skorna? funkar alla slags underlag och hur är dom i ren skog?

En liten kul artikel om Fivefingers i NY Times:

Allt beror på hur känsliga fötter du har 😉

I början så är det skönast att springa på stigar och lite mjukare underlag, dock så är det inga problem att springa på asfalt när man är lite mera van....

har provat att springa på gammal söndervittrad asfalt

Jag har hållt på i mindre än tre veckor med mina nu och jag springer på i princip vilket underlag som helt. Sprängsten som ligger på skogsvägarna som nyligen använts till avverkning är lite väl jobbigt att springa på men i övrigt så är det bara att spring

När det gäller asfalt tänker jag mest på hårdheten. Känns inte trampdynorna ganska "mosade" efter nån mil? Jag brukar få lite ont i fötterna på längre sträckor, med vanliga skor alltså. I alla fall om jag springer med lättare skor och landar mer på framfö

Hmm, har ingen aning om hur det blir att springa längre distanser. Håller ju själv på att träna upp mig för första gången i mitt liv och har inte kommit längre än 6km vid samma tillfälle hittils. Var dock ute och promenerade 1h och 40min i förra veckan på

Gradvis upptrappning heter spelet....Streakade barfota i gräsmattan i år efter en massa skitskadanojatyp. Kändes jättebra å skönt å så skulle jag gå ca fyra meter barfota på vår så underbara grusgång typ ärtsingel....å herre djävel va det gjorde ont. Kom