Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFivefingers skor!
You need to log in to create posts and topics.

Markus: Det där handlar helt enkelt om hur vältränad man är, och nu menar jag inte som "vanlig" löpare, även om det till stor del spelar in. Får man igång de muskler som man inte använder i vanliga skor så är sträckan inga större problem ens på asfalt. Ny

"Nyckeln är helt enkelt att inte landa på hälen..."

Fast det gör jag ju inte nu heller, det är ju trampdynan under framfoten (där jag landar) som blir "mos" av 2-3 mil på asfalt. OM jag däremot springer i joggingskor = landar på hälen vare sig jag vill d

Jag är tveksam till att som träningsform överhuvudtaget springa över två mil på asfalt. Det finns fin ns i regel inte många kroppar eller löpsteg som klarar det utan slit på alla möjliga muskler och leder.

Jag skall ärligt talat inte uttala mig om FF-lö

Håller väl med dig. Asfalt är egentligen inget naturligt och jag skulle gärna slippa det. På sommaren springer jag nästan bara på allvädersbanor eller i skogen. Men på vintern blir det mest asfalt då det inte finns så mycket att välja på... dessutom "grun

Jo, asfalt är naturligt, men kanske inte som underlag att springa på iofs...:http://www.richard-seaman.com/Travel/TrinidadAndToba/Trinidad/PitchLake/

Jag har helt annan uppfattning. Jag tycker tusen är billigt.

Sen är det helt värt det med! ^^ Jag tycker mycket om mina skor

Jag tror att både kostnaden för material och tillverkning är en försumbar del av priset även för vanliga löparskor (som inte bara består av ett "gummiöverdrag" :-)). Så att FF som antagligen har lite lägre försäljningsvolymer kostar 1000kr i handeln får m

är det nån som har både nike free 3.0 och five fingers som skulle kunna jämföra dom och ge för och nackdelar?

Jag har ingen och är väl därmed diskvalificerad ifrån att svara 😉 men Nike Free 3,0 har väl en sula, vilket själva poängen med FreeFinger är att SLIPPA. Sen har förvisso Nike-skon en mer böjbar sula jämfört med normala skor, men ändå finns den.

Är det nån som kommer ihåg foppatofflorna som till en början såldes för över 600 kronor. Året efter såldes de för en hundralapp på marknaden och ytterligare ett år senare för 39 kr (kopior) då hade originaltofflorna sjunkit till 200 kronor (#)