Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFixar du en km varje dag?
You need to log in to create posts and topics.

Nu kör oktober igång och vi är en liten, men envis grupp som försöker hålla skador borta, disciplinen på topp och uppmuntran oss emellan genom att springa minst en kilometer varje dag. Funbeat Streak Runners har hållt igång sedan 2006, men det är olika lö

Eftersom det kommer nya medlemmar till Funbeat hela tiden, men det diskuterats så många gånger så de flesta inte orkar ta det en gång till... känner jag mig enda manad att kort informera:

De flesta löpare, inklusive mig själv, menar att det klart bästa s

Helt rätt! Det är bra att börja träna i tid: http://www.nakukymppi.net/

"Måstepass" har jag lagt ned för länge sedan. Jag springer inte en km om dagen, men cyklar till/från jobbet och simmar en gång i veckan. Springer när muskelbristningen i vaden är läkt. Då ska jag börja försiktigt igen. Hoppas kunna få till två simpass i v

Kul att det finns åsikter. Som vanligt av olika slag. Håller helt med, måsten ska man undvika, men ibland gör det nytta att ha planering inlagd. Hur den ser ut varierar från person till person.

Själva har jag noterat att jag mår mycket bättre och inte få

Jag testade en sommar, 35 dagar i följd. Mest för att se hur jag skulle klara av det. Det gick lättare än jag trott 🙂 Helt ok att ta på sig springkläderna en varm junikväll efter att några vänner firat min födelsedag. Jag springer varken snabbt eller my

Men det här med streak kontra (regelbundna) vilodagar. Att tro att 1 km löpning (oavsett om det görs på 4 minuter eller 7) "förstör" en vilodag måste ju vara hyfsat långt från sanningen. Såvida inte definitionen på vilodag är att du stannar kvar i sängen

Jag var med ett tag för länge sedan.

Skador. Nej kanske inte. Men är man en person som hatar att misslyckas ska man tänka sig för både en och två gånger tycker jag. När jag sprang omkring runt huset hemma med hög feber bara för att försöka att inte spräc

Det är precis av såna anledningar som Kristina nämnde som jag tyckte det var en usel idé redan första gången det dök upp på Fnubbit.

Tvångsmässighet.

Jag ser inga vinster alls med att göra något av tvångsmässighet utan det blir bara dumt.

Man kan ju vända på det. 1 km om dagen är inget som förstör en vilodag, men det är inget som gör dig bättre tränad hellre.