Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFixar du en km varje dag?
You need to log in to create posts and topics.

Jag var med och streakade ett år och förstår inte heller det här med tvång eller att det skulle förstöra vilodagar. Det är, precis som den mesta träningen, helt frivilligt att deltaga och naturligtvis att avbryta när som helst. Jag hade många streakar i v

Jag gick med i streak runners-gruppen när jag var helt rudis på löpning just för att verkligen komma igång med RUTINEN i att springa. Hellre en km/dag så att jag får ihop 7km/vecka än 7km på lördagen och sen inte vilja/orka/ha lust att ge mig ut mer på en

Precis så! Jag blir alldeles varm i streakarhjärtat av alla positiva inlägg. Just det är en av de största fördelarna med att vara med och spinga streakar ibland. Alla fantastiskt uppmintrande och glada människor som man lär känna och som gör att man
- kom

Hade inte tänkt ge mig in i den här diskussionen eftersom den som sagt har varit uppe ett antal gånger och av någon konstig anledning drar upp förvånansvärt mycket känslor och åsikter.

Men Jessie beskriver det så bra att jag inte kunde låta bli, det är

Streakarna kan fundera lite på skillnaden mellan tvång och tvångsmässighet som jag nog skrev. Eller tvångsmässigt som det heter på korrekt svenska. Två helt skilda saker.

Ingen tvingar någon till något vad jag sett.

Min kropp orkar hasa sig fram en kil

Jag skulle vilja förtydliga mig:

Att streaka för streakandets skull är ju bara dumt - _ur träningshänseende_.

Men det som är dumt ur en aspekt, och kanske lite tramsigt, behöver fördenskull inte vara förkastligt. Lite trams och lek är ju bara kul. Och b

Jag tror att streaklöpning kan vara en inkörsport till ortorexi.
Precis som olika populära dieter kan vara inkörsport till anorexi.

De flesta klarar av att hålla koll på sig själva, inte alla.

Jonas: Du har självklart rätt, men då kan man å andra sidan se det som att funbeat också kan vara en inkörsport till ortorexi? Det kan börja med att man "bara ska spöa kollegan i flest antal tränade minuter" och sen övergå i "måste alltid ha flest minuter

Återigen, jag förstår inte riktigt proportionerna som detta tar. 1km-streakning som leder till maniskt beteende, 1km-streakning som leder till ortorexi?!? Vi pratar om något som är tänkt att ta 5-10 minuter per dag. I syfte att skapa en vana som förhoppni

Antagligen, om det inte är träningen i sig som är viktig, utan om målet i sig är att man måste göra det varje dag, utan undantag.